tirsdag, oktober 03, 2006

SUKKERKOLD

Er lige kommet hjem fra aftenvagt, så jeg skal først falde ned efter en hård aften, før jeg går i seng. Tit når jeg er på arbejde, mærker jeg ikke, hvor træt jeg er, før jeg står nede i omklædningsrummet, og så er der godt nok langt hjem (ca. ½time)

Da vi var på sygehus Nord, lå der en 7eleven lige overfor, det gav mig en frygtelig vane, når jeg var på vej til min bil. Selvom jeg havde besluttet mig til, at nu skulle det være slut, så endte jeg alligevel over i butikken, og så var det jo ligesom lidt pinligt at gå uden at købe noget, så jeg tog lige en stor pose familiemix :-)

Til sidst fandt jeg ud af en undvigelsesmanøvre, jeg smurte mig en madpakke bestående af en klapsammen rugbrød med nutella, en banan og en håndfuld mandler og rosiner. Det gav lige kræfter nok til at køre hjem, og det var da lidt sundere end slikposen.

Nu er vi så på sygehus syd, og der er heldigvis ikke en butik lige overfor, men jeg har da fundet vejen gennem kælderen til forhallen, hvor der står en slikautomat :-)

Det er dog så besværligt at gå over til forhallen,så jeg har kunnet klare mig i lang tid uden mad i bilen. I stedet for har natlige vandrere på Vesterbro måske undret sig over bilen med den "gamle" kone, som har skruet vildt op for musikken og som skråler med hele vejen hjem.

I aften måtte jeg ha madpakke med, for jeg kunne mærke inden jeg gik, hvor træt jeg var. Der skulle stimulanser til, jeg nåede også en cola, mens jeg skrev rapport.

Hvad bruger du, når energien svigter ?

6 kommentarer:

  1. Lene, jeg forsøger at forebygge ved at spise ting, som holder mit blodsukker oppe - nemlig mad med et højt glykæmisk index. Ellers får jeg de der blodsukker-styrtdyk, og så står jeg med næsen i vores slikbeholdning... og det er ikke godt, når man som mig har ført en årelang kamp mod overvægt og nogenlunde har vundet. Jeg vejede nemlig tidligere 15-20 kg mere end jeg gør nu.

    Så jeg har altid frugt og madpakker med, så jeg ligner en, der skal overleve i ørkenen i en uge ;-) min madpakke består ofte af 3-400 g grøntsager, noget fetaost, æg eller kød og et stykke brød, og så har jeg gulerødder til om formiddagen og frugt til om eftermiddagen.... jeg er bare ALTID sulten... :o)

    SvarSlet
  2. Lizelotte,du har helt ret i de der blodsukkerdyk, for man bliver jo netop mere sulten efter et slikorgie, for ikke at tale om ens krops protest mod hvad man udsætter den for.
    Det er da virkelig flot, at du tabte dig så meget og så har holdt det, for det sidste er jo det sværeste :-)

    SvarSlet
  3. Hahahaha - Jeg ville gerne se hvordan det ser ud når du får fri Lene. Både når du raider forhallen, med et vildt blik. Og når nu undvigende synger dig hjem :-)

    SvarSlet
  4. Det er et rigtig "kønt" syn Ella
    Det var værre dengang jeg var i nattevagt, og vinduet var rullet helt ned, så luft og høj musik kunne holde mig vågen, da var jeg konstant bange for at blive taget for at være spritbilist.;-)

    SvarSlet
  5. Helt holdt det har jeg nu ikke - jeg vejede gennem et par år ca. 5-6 kg mindre end jeg gør nu, men de sniger sig på, gør de.

    Så dem kæmper jeg lige nu med at komme af med :-)

    SvarSlet
  6. I forhold til de mange hvor de faktisk tager mere på end de tabte, så er det stadig godt gået Lizelotte, de kilo skal du nok få bugt med. :-)

    SvarSlet