lørdag, marts 10, 2007

GOD LØRDAG MORGEN

Solen blændede mig helt,da jeg kom ud fra sygehuset, luften var klar og dejlig, det har været en god nat, trætheden nåede aldrig at indfinde sig.
En bolle og en kop te, mens livet på og under fuglebrædtet nydes, og jeg sidder og nynner en af mine yndlings morgensalmer og er bare glad.

Solen begynder at gløde.
Mørket i verden har tabt.
Lad os gå ud for at møde
lyset Gud lige har skabt.

Små bitte dråber af glæde
hænger i græsset. Vi tror
det er Guds vilje at træde
ud på den hellige jord.

Fuglesang oppe og nede.
Støj fra en myldrende by.
Store og små gør sig rede.
Dagen er dirrende ny.

Markerne dufter af lykke.
Stråene bølger så småt.
Trods alt det onde og stygge
tror vi at livet er godt.

Hér hvor vi står og fornemmer
ømhed for alt som er til,
vågner i kuldskære lemmer
morgenens første: ”Jeg vil”!

Her på den dugvåde klode
Gud i sin glæde har skabt,
vil vi i dag kun det gode.
Mørket i verden har tabt.

Lars Busk Sørensen 1990

Ingen kommentarer:

Send en kommentar