mandag, april 23, 2007

EN SNEGL PÅ VEJEN


Tungheden i mine øjne og mit hoved ville ikke fortage sig, desperatheden over ikke at kunne falde i søvn, efter at have været oppe for at sige god morgen til mændene i mit liv, steg, så til sidst fattede jeg kameraet og gik ud for at dokumentere tristheden i vejret.

DER ER IKKE TRIST DERUDE, luften er dejlig, fuglene er allerede i gang med morgensangen. Sneglene boltrer sig, der er grønt overalt, og der er grøde i luften.


Disen hænger stadig som en dyne og gør det lidt mørkt, men når man er ude i den, er den bare frisk og livgivende.

Laika kan ikke finde ud af, om hun må følge mig, så hun bliver siddende ved gården, indtil jeg, langt om længe, giver signal til, at hun må komme.


Blomsterne inklusive mælkebøtter har endnu ikke foldet deres blomsterblade ud.




Dråberne hænger overalt og minder mig endnu engang om et af verselinjerne fra min yndlingsmorgensang:

”Små bitte dråber af glæde hænger i græsset.”


Glæde er det jeg føler nu, sjælen føles let og det gør øjnene også.

Må I få en god dag

8 kommentarer:

  1. Og i lige måde, Lene - en god dag til dig også. Der er garanteret friskt derude, så jeg må også hellere tage mig sammen og få gjort klar, så der er tid til en kort spadseretur inden arbejdsdagens begyndelse :-)

    SvarSlet
  2. Du må siges at ha en flot arbejdsplads i dag, Liselotte, så en tur i de omgivelser er bare guf :-)

    SvarSlet
  3. Sikken en smuk regnvejrsdag. Og også en god dag til dig!

    SvarSlet
  4. tak Sofie og velkommen her. Mon der også regner i England i dag?

    SvarSlet
  5. Smukke billeder, jeg skal da love for at du har øje for motiverne - og det giver glæde, for både dig og mig. Hav en god dag, Lene :-)

    SvarSlet
  6. tak Ella og i lige måde :-)

    SvarSlet
  7. Fin lille morgenfortælling med dejlige billeder.

    Forhåbentlig får du en dejlig dag. Jeg holder fri og håber, at kunne nå lidt flere smykker. Tak for dit kig og den fine kommentar.

    SvarSlet
  8. velbekomme Sifka, du må lave en lille salgsside ;-)

    SvarSlet