lørdag, april 14, 2007

LØRDAGENS DONT

Landmanden og hans medhjælpere har været i sving i flere timer nu. Først var de en tur i stalden og nu er det så marken, det gælder. Gyllespredning er ikke noget,der er overstået på to dage, så der kløs på.
En af medhjælperne er i gang med at hente kartofler hjem fra kølehuset til mandagens sortering. Kartoflerne er lige så fine som ny, når de har ligget trygt og koldt i kølehuset. De er skønne at sortere, ingen spirer skal pilles af. Det var en god investering, vi gjorde dengang, selvom fruen her altid lige skal diskutere, om det nu er det værd, men det ser jeg som min opgave at være sparringspartneren, der sætter spørgsmåltegn.



Jeg glæder mig hver dag over at kigge ud af vinduet og så se mine forsythiaer, som vi fik plantet sidste år, de lyser op og gør mig glad.


Om det er frost eller blæst, der har gjort, at to af mine rhodendendronbuske ser lidt pjevsede ud, ved jeg ikke, men jeg kan se friske skud, så det går nok.


Påskeliljerne glæder mig stadig med gule pletter rundt omkring


Den her busk skulle egentlig være klippet ned, men mon ikke også det går, selvom den allerede har sat masser af skud

Ingen kommentarer:

Send en kommentar