torsdag, april 26, 2007

LUFTFORANDRING

En lang dag foran computeren er slut, så efter aftensmaden måtte jeg ha frisk luft. En travetur op til de fjerneste marker, hvor landmanden kørte og harvede, gjorde godt. Jeg er stadig tung i hovedet, jeg er ikke vant til 8 timer foran en skærm.

Den første mark er nu lagt med kartofler, om ca. to½ måneder kan vi sætte tænderne i en lækker kartoffel.

Næste mark er landmanden ved at harve nu, så den er klar til morgendagens arbejde.

Vognen med læggekartofler bliver kørt hen i marken, så det er nemt at fylde kartoffellæggeren.


Kartoffellæggeren kammer også jorden op omkring kartoflerne, men senere skal der køres en tur med en kamformer, så kartoflerne kommer til at ligge godt dækket til.


Og ude på terrassen ventede mig en overraskelse, så nu kan jeg få buketter fra haven igen.


6 kommentarer:

  1. Jeg kunne godt bruge sådan en travetur i marken.
    Jeg har syngende ører og er træt efter en dag, der lige blev en time længere end planlagt.
    Nu vil jeg finde sofaen og slå hyggen til.
    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
  2. i lige måde Sifka, ja jeg har også prøvet at møde for tidligt ;-)

    SvarSlet
  3. Skønne blomster!

    ...og så MÅ jeg ha' en tur i jeres traktor!! ;-)

    SvarSlet
  4. værsgo Lizelotte :-)

    SvarSlet
  5. En travetur gør godt når man har været på i nogle timer.
    Og nogle skønne blomster:-)

    SvarSlet
  6. Det er nemlig så sandt som det er skrevet Judith, ens hjerne har godt af frisk luft :-)

    SvarSlet