lørdag, maj 12, 2007

MERE END MÆT


Fire retter mad, mindre kunne ikke gøre det, syntes landmanden. Han havde valgt en restaurant, som vi kun har gode erfaringer med, Strandingskroen i Blokhus. En gammel kongelig privilegeret kro fyldt med galionsfigurer, skibsskilte og strandingsgods.


Lækker røget torsk med yoghurtmarineret rucola og godt brød til.
Kalveschnitzel med flødestuvede kartofler, sprøde grøntsager og tomatcoulis.
Fire slags lækre oste med gode rugkikse og brød til
Hvid chokolademousse med sambucca marineret hindbær.

Vi har været der til større fest, mindre fest, julefrokost og en nytårsaftens middag kun for os to, vi er aldrig blevet skuffet.


Hjemturen foregik i let regn, der blev kørt langsomt forbi markerne, vi nød synet af de færdige marker og de rådyr, som var ude.

8 kommentarer:

  1. Åh, sikke en skøn aften, Lene. Jeg ville ønske den var min, men jeg under jer den. Skønt at markarbejdet er slut for lige nu :-)

    SvarSlet
  2. Tak Liselotte, jeg nyder bevidstheden om, at alt kommer i et mere roligt gænge nu

    SvarSlet
  3. Det lyder som en dejlig aften og rigtig lækker mad. Det havde I fortjent - både du og landmanden. Skønt job landbrug - man kan da se sin veludførte gerning som regel ;-) Jeg fandt det her link igår, og tænkte på dig også:

    http://www.bedrelon.dk/

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig aften i havde - det var en god idé din landmand der fik :-)

    SvarSlet
  5. Nydelse og afslapning,og det på en kro med historie, der både ser indbydende ud og hvor man også får god mad. Godt for jer :-)
    Du forstår da at sælge varen, man bli'r helt lækkersulten.
    Ha' en dejlig søndag.

    SvarSlet
  6. Jeg bliver ganske mæt bare af at læse om jeres menu. Han er fuld af gode overraskelser, din landmand. Godt at kunne både knokle og så slappe af efter veloverstået dåd.

    SvarSlet
  7. Heldige dere. Det hørtes helt herlig ut, - og vel fortjent.

    Når jeg leser danske blogger, så hører jeg ofte om restauranter jeg får lyst til å besøke og butikker jeg vil stikke innom. Men så forsvinner de jo nedover i arkivene. Når jeg så reiser på ferie til Danmark på et senere tidspunkt, så har de vel allerede gått i glemmeboken. Det er litt dumt. Jeg tror jeg må opprette en mappe der jeg samler på sånne tips. Det gjør jeg nå, og det første på lista blir Strandingskroen i Blokhus.

    SvarSlet
  8. Tak alle for kommentarerne, jeg er brugt lige nu,og der kommer gæster i aften til aftenskaffe, så jeg må i køkkenet :-)

    SvarSlet