tirsdag, juni 05, 2007

GRUNDLOVSDAG


Når man ikke har børn, der går i skole, og vi to har jobs, hvor helligdage og hverdage let flyder sammen, så kan sådan en fridag midt i ugen godt komme bag på en.

Landmanden har givet folkene fri i dag, så han har tjansen i stalden. En ventilation trænger til reparation, og heldigvis for os holder montøren heller ikke fri i dag, så nu er de to i fuld sving i stalden. Montøren er så også en af de seks, vi var i Norge sammen med, så vi kunne lige over en kop te få talt ulykken igennem, sådan en oplevelse har man brug for at få talt om mange gange.

Tit bliver der råbt op om krisepsykologer til dit og dat, men en gammel erfaren psykolog, jeg mødte på et efteruddannelseskursus, sagde, at det vigtigste er at snakke om hændelsen. I det første forløb behøves det ikke at være uddannede folk, da er det vigtigste, at andre vil lytte, at man får lov til at snakke. Senere hen kan man få brug for psykologer, men du og jeg kan gøre rigtig meget, når folk omkring os har været ude for en ulykke eller andet, de har brug for at sætte ord på.

I dag vil vi holde lidt fri i haven og på gårdspladsen, regnen har gjort gruset grønnere end vanligt :-) og græsset er også groet godt. Måske kan vi få tid til en gåtur oppe ved sommerhuset, det kunne jeg godt bruge. I morgen starter arbejdsdagene igen, sønnen skal til eksamen og datteren har fået job hos en bager, så nu er der brug for logistikoverblikket igen. Fire mennesker, der skal være fire forskellig steder med to biler, men det er vi jo vant til, så det går nok.

Ha en god grundlovsdag, hvordan du nu end vælger at fejre den.

11 kommentarer:

  1. Tak i lige måde, Lene. Jeg skal en tur på bio med min veninde og, hvad der derefter skal ske vil vise sig.

    SvarSlet
  2. Om ganske få sekunder vil jeg finde cyklen og finde hjemad. I eftermiddag skal vi ud og kigge på båd ;)

    God Grundlovsdag i haven!

    XXX for at det holder tørvejr over os :)

    SvarSlet
  3. Det lyder spændende , held og lykke med bådprojektet. Ja der er overskyet hroppe, men jeg håber solen dukker frem.

    SvarSlet
  4. God Grundlovsdag til dig også.
    Jeg er på vej ud i haven, solen skinner og det skal nydes.

    SvarSlet
  5. Hej Lene god grundlovsdag til dig også. Har vendt snuden hjem fra sommerhuset , havde ikke rigtig lyst til at være der alene da det viste sig at min mand var nødt til at tage en tørn på arbejde fordi der var en af hans tætte kolleger der var blevet indlagt. Sådan kan det man går og regner med pludselig bliver lavet om - men godt når man kan hjælpe hinanden. Ha en god dag!

    SvarSlet
  6. i lige måde fru koch, ja ting kan hurtig ændre sig, men godt der er nogle, der kan hjælpe

    SvarSlet
  7. Judith, dejligt at du har sol, her vil den ikke rigtig komme frem, men lunt er det, især når der skal luges :-)

    SvarSlet
  8. Vi valgte at køre til Tyskland efter cola ... det var vi så ikke de eneste, der havde fundet på :-/

    Sikke en smuk trækirke ... det kan de bare, de nordmænd!

    SvarSlet
  9. næh Lizelotte, det var nok lige før I kunne ha lavet en dansk "stau" :-)
    Træhuse og trækirker, jeg var vildt betaget

    SvarSlet