torsdag, juni 28, 2007

JEG VANDT!

Længe førte sofaens magelighed, men så så Laika og jeg hinanden dybt i øjnene og sagde nok er nok, og gik ud i verdenen. Målet var et skridt ad gangen, men vi endte med 5 km som i de gode gamle dage, hvor vandreturen var en fast bestanddel i ugeprogrammet.

Laika fik spist en masse græs og lugtet til masser af spor.

Kartoffelmarkerne står nu grønne igen efter frostens skader, og planterne gror, så man kan se det hver dag.


Indtrykket er grønt i grøftekanterne, men snart dominerer den lilla farve, når gederamsen folder sig ud.



Undervejs fik jeg følgeskab af en smuk ung kvinde, som kom løbende og gik med mig hjem.


Skyer og solen kappedes om at lave smukke billeder hen over himlen, og luften og blæsten blæste al træthed og mathed ud af hovedet.



Det gjorde godt.

8 kommentarer:

  1. Det er godt at jeg har fundet din blog. Jeg anede ikke at en kartoffelmark var så smuk!

    Jeg misunder dig lidt de dejlige ture med hund og åbent land. Bare en lille smule, for selvfølgelig under jeg dig dem:)

    SvarSlet
  2. Lene, du bor helt fantastisk for de her lange gåture. Jeg synes der er så utroligt smukt ude hos jer :-)

    SvarSlet
  3. Sifka, hver marktype sin charme:-) jeg ku godt unde dig en god lang tur i den frie natur.

    Liselotte, tak, der er mange som ikke kan med de åbne vidder og det flade land hos os, men jeg har heldigvis altid kunnet lide det.

    SvarSlet
  4. Lene, det oeverste billede er simpelthen SMUKT!
    Jeg glaeder mig til at gaa ture i DK om kun 6 uger...

    SvarSlet
  5. Tak Tina, skulle dine gåture gå forbi Store Vildmose, er du hjertelig velkommen :-)

    SvarSlet
  6. Det er bare så dejligt med de lange gåture ude i landlige omgivelser, og alle de smukke marker man kommer forbi:-)
    Flotte billeder du har taget på din tur.

    SvarSlet
  7. Vi er heldige Judith, du og jeg, vi kan nemt komme ud til frisk luft og natur :-)

    SvarSlet
  8. Vi skal til Skagen en dag eller to, saa pas paa hvad du siger!

    SvarSlet