lørdag, august 25, 2007

GEDERAMS?

Regitze foreslår, at min lilla blomst er en gederams. Måske findes der to slags, for den jeg kender som gederams ser sådan ud, den er ved at være afblomstret, men man kan vist godt se, at blomsterne sidder som på en ”hale”.


Blomsterne er heller ikke helt ens.
Gederamsens blomster:


Den andens blomster, som jeg nu takket være Regitze ved, hedder Lådden Dueurt:


Der høstes, og vi bliver færdig i aften. Jeg er også færdig med rengøringen, og belønningen for hadejobbet er tre smukke buketter hentet i min have.



Hakkebøfferne syder på panden og de små kartofler koger lystigt ved siden af. Nu mangler jeg kun salat og sovs og så et bad, så er jeg klar til weekend.

7 kommentarer:

  1. uha. her har jeg gået og kaldt de af vores, der er magen til dine, for gederams. men et nærmere studie i Lademann afslører, at det er lådden dueurt. så lærte vi også noget i dag, Lene:)

    SvarSlet
  2. Tak Regitze, og så er det jo ikke så sært at bladene er dejlige bløde med det navn :-)
    Man bliver så klog af alt det bloggen ;-)

    SvarSlet
  3. Spændende at læse, at planten er en lodden dueurt! Det er også nyt for mig.
    Og tillykke med at høsten er i hus nu, det må være en lettelse for jer, at det er overstået.

    SvarSlet
  4. Det er bare så godt, madame, og som Regitze skriver, så lærte vi også noget i dag :-) har i øvrigt lige bestilt den bog, du anbefalede

    SvarSlet
  5. lodden eller lådden. det er også sjovt. jeg ville til enhver tid skrive om en lodden killing. men der stod altså lådden i lademann.
    tillykke med høst i hus, Lene! så må der snart være et bette gilde på bedding.

    SvarSlet
  6. Jeg er spændt på, hvad du synes om bogen af Michel Faber. Håber du giver den et par ord med på vejen.

    SvarSlet
  7. Regitze, lådden står der også overalt, når man googler den, så hvorfor den har fået det navn, må lige stå hen i det uvisse et stykke tid endnu.

    Madame, jeg er også spændt på bogen, men jeg skal nok skrive om den.

    SvarSlet