søndag, august 05, 2007

HJEMME IGEN

Det blev mere og mere besværligt at arbejde med sommerhuset som base, så nu er vi flyttet hjem igen.

I morgen starter vi med at høste, det er ca. 10-12 dage tidligere end vanligt. Det er altid spændende, hvordan det går, om det er svært at køre, om kornet er tørt nok, om vejret begynder at drille igen igen, jo som landmand og landmandskone kan man af og til få spænding nok ved blot at studere vejrudsigter.

Forhåbentlig får de lov til at køre længe, sønnen er nu startet med at arbejde, og i morgen får han sin ilddåb med at få grise læsset på lastbilen. Det kan da kun gå bedre end moderens indsats. Normalt er de øvrige medarbejdere ikke på kost, men i høst og kartoffelsæsonen får de eftermiddagsmad og evt. også aftensmad, hvis de kører længe. Så lasagnen står og simrer i ovnen, og i morgen tidlig skal der smøres madpakker til hele dagen og laves salat, for jeg skal på arbejde, og bagefter kører datteren og jeg ned til mine forældre på en lille aftenvisit.

Jeg nåede at slikke sol og få dyppet kroppen i Vesterhavet i dag, men jeg syntes nu det var koldt, så en længere badetur blev det ikke til.

10 kommentarer:

  1. Ja, det tager tid at varme Vesterhavet op - det er ikke gjort over en nat. Jeg har årets første Vesterhavsdukkert til gode. ;)

    SvarSlet
  2. Jeg håber at I får en rigtig god høst med stort udbytte, så jeg ikke skal betale for meget for mit mel i næste sæson:)

    SvarSlet
  3. Årh Lene, hvor jeg husker det stressede jag høsten er. Jeg beundrer alle landægtepar, hvis ægteskaber kan holde til mosten. Det er hård kost! På den anden side, så er det jo også vældig positivt for det er jo et af årets vitigste indtjeningsperioder!

    Jeg håber det holder tørt på jer, af hjertet!

    SvarSlet
  4. Pollyanna - det var hurtigt, koldt og frisk :-)

    Sifka, som Farmer har påpeget, så er der visse mellemled, der er hurtige til at lægge på priserne, så lad os nu se, vi håber også på godt udbytte med en god pris :-)

    Irene tak for ønsket, og ja det er stressende, men også en dejlig tid, især når det går godt :-)

    SvarSlet
  5. Hej Lene.
    Det var modigt af dig at bade, det har jeg ikke bundet an med endnu.
    Håber vejret arter sig, så I kan få høstet. Heromkring høstes på livet løs.
    God arbejdslyst, du får travlt.

    SvarSlet
  6. Årets bedste måltider spises med ryggen op ad traktorbagdækket og en tot halm som sæde.
    Det kan sølvtøj og plydsbetræk ikke hamle op med.
    Jeg håber vi husker at takke alle jer der braser og bringer.

    SvarSlet
  7. Krydser fingre for jer om at det bliver høstvejr lidt endnu. God arbejdslyst. Jeg starter i dag efter at have haft fri i 4 uger så det bliver lidt hårdt - den første time eller to:-)

    SvarSlet
  8. Godt vejr og god høst, ønsker jeg dig. Jeg vil uden tvivl sende både landmanden og landmandskonen mange tanker i de kommende dage.
    Her på øen gik nogle i gang allerede den 28.juli i år, mens andre lige er begyndt.

    SvarSlet
  9. Håber, I får en god høst, Lene - vejrudsigten ser vist ok ud. Håber også at udbyttet ikke bliver forringet efter al den regn, vi har fået. Ja I har sandelig spænding nok bare ved at se på vejrudsigten.

    SvarSlet
  10. Kaja, nu høster vi også på livet løs, og kombination af senvagter, høstvejr og 27 grader er lidt hårdt

    Farmer vi ved at I takker, også når det kun er i en et lille uden-ord nik ;-)

    fru koch, du har nok svedt med anstand på arbejde ;-) det har vi ihvertfald

    Tak Johanne, vejret er jo bare dejligt

    Madame, det ser ud til at give godt og tørt er det også, så lige nu går det godt :-)

    SvarSlet