torsdag, november 01, 2007

MØRKET

Flere var inde på i forbindelse med overgang til normaltid, at nu kunne vi glæde os over de lyse morgener endnu en stund.

Sådan er det ikke, når man møder kl.7. Det er bælgravende mørkt, når jeg står op kl.5, og lyset er lige ved at bryde frem, når jeg stiller bilen ved sygehuset kl. 6.50. Om eftermiddagen er mørket ved at holde sit indtog, når bilen lander ude på gårdspladsen kl. 16.15.

Det synes jeg er hårdt, og jeg skal lige ha vænnet mig til den mørke tid. Desto skønnere er det så at følge lysets fremmarch denne morgenstund, hvor jeg kørte søn og en medarbejder til Aalborg, så de kunne starte på truckkursus. I radioen sagde de, at Vendsyssel måske får sol i dag, men solen tittede dejligt frem i morges, og nu har den så puttet sig bag skyerne igen.



Fridagen skal bruges på tøjvask og oprydning, men til frokost har datteren og jeg sat hinanden stævne i Aalborg, for så vil vi på café.

Ha en god dag

14 kommentarer:

  1. Lene, rigtig god fridag - og caféhygge med datteren! Dejlige billeder du fik taget, dér var du nok heldig, hva' ;-D Nej, du véd at jeg beundrer din sans for at tage billeder - og disse var en dejlig start på dagen for mig - tak for det!

    SvarSlet
  2. Det lyder dejligt, at du skal med datteren på café! Jeg lider også i stilhed over de mørke morgener. Men sådan en solopgang er da noget af det smukkeste, man kan opleve, Lene.

    SvarSlet
  3. Rigtig god dag med cafebesøg og hygge med datteren.... det giver ny energi :)

    SvarSlet
  4. I år synes jeg de mørke morgener er tungere at komme igennem end andre år, så jeg kan sagtens følge dig.
    Men igennem kommer man jo.

    SvarSlet
  5. Jeg synes også, at mørket er kommet så pludseligt. På et øjeblik er der blevet mørkt om morgenen og sørme også om eftermiddagen, når man vender hjem igen. Hvor blev al lyset af?

    Vi må nok bare væbne os med tålmodighed og tro på, at lyset venter forude :-)

    SvarSlet
  6. Rigtig god dag Lene, hygge med sin store datter, det er ikke det værste de findes - jeg fik en time med snak igår aftes, det trængte vi begge til, kunne jeg mærke - der er ting som mor er bedst til at snakke om :-)

    Igen har du taget nogle billeder fyldt med stemning tak for kigget på dem.

    SvarSlet
  7. Cafe besøg i Ålborg også du? Nu må jeg snart op (fra København) og se den by

    SvarSlet
  8. et cetera, tak og når der endelig er lys, så er er det med at glæde sig over det :-)

    Madame, solopgange og solnedgange bliver ved med at være smukke uanset hvor mange vi ser.

    Tak Jette

    fru green, det er jo det vi gør,men vi er nok lidt i underskud i år.

    Liselotte, om ikke så længe vil der være lys tændt overalt, og så lige pludselig begynder de lyse morgener igen :-)

    Helle, det er nemlig godt med sådan en snak :-)

    Vel må du da det Marianne, men det er første gang, at jeg er på cafe og få frokost, men det var godt.

    SvarSlet
  9. Håber du har haft en fin fridag- Og så så du mig på cafe i Ålborg - ja, hvad kan man ikke nå på en dag :-) Tak for de dejlige billeder - smukt er det derude når bare man har øje for det! Knuz herfra

    SvarSlet
  10. fru koch, det ku ha været så hyggeligt, hvis det virkelig havde været dig ;-) Du havde fået et kæmpe kram

    SvarSlet
  11. Jeg savner lyset om eftermiddagen når jeg kommer hjem fra arbejde. Mine gåture er ikke hver dag mere, det bliver hurtig mørk,- og her er ingen gadelykter:-)
    Kan du have en god aften.

    SvarSlet
  12. Judith, jeg har det som dig, men jeg prøver nogle gange med lommelygte og min hund, men jeg er mørkeræd, så det bliver ikke hver dag.

    SvarSlet
  13. Håber du havde en hyggelig dag. Cafebesøg er ikke bare ikke det værste vi har; det er noget af det bedste vi har.

    Og så er lyset på det øverste billede jo helt blændende! Fantastisk. Det ville have gjort sig på Københavns Radios hjemmeside. De har efterlyst gode solop- og nedgangsbilleder ;-)

    SvarSlet
  14. Vi havde en hyggelig dag, Conny, og det er ike sidste gang vi går på café :-)
    Københavns radio ville nok kigge lidt hvis en vendelbo sendte billeder ind ;-)

    SvarSlet