søndag, december 30, 2007

STOP EN HALV

Lige pludselig begyndte lyset at svinde, solen var langt nede på himlen og jeg havde ikke været ude at gå. På med huen og frakken, fat i Laika og så af sted.


Egentlig skulle landmanden og jeg have været oppe i Blokhus klitplantage og gå, men der er visse naturregler, der gør sig gældende i landbrug:
Fodringsanlægget går altid i stykker i en weekend, hvor der er ventetid på en montør, så landmanden har tilbragt sin søndag i stalden. Heldigvis kom montøren rimelig hurtigt, så nu kan grisene klare sig igen.


Imens travede Laika og jeg en tur, skyggerne var lange, solen var allerede så langt nede på himlen at vi tit gik i skygge af træerne.


Turen gik til Sandelsbjerg gennem den fredede højmose, rundt omkring lød der skud, så Laika kom i snor, jeg skulle ikke risikere, at hun strøg ind i mosen efter fasaner og fejlagtigt blev taget for et stykke vildt.



Svanerne og gæssene har udset sig marker, hvor de slår sig ned. I år er det ikke hos os, men det er et smukt syn, når de letter eller flyver hen over himlen med deres karakteristiske lyde.


Mørket var allerede ved at byde sig ind, da vi var på vej tilbage, kulden var til at klare, den friske luft gjorde godt, lad blot vejret fortsætte sådan.


Hjemme var det tid til at tænde lysene, i fryseren lå bondeklejner, som blev lunet, og en god kop te dertil, så kan jeg ikke forlange mere.

15 kommentarer:

  1. Så har vi gået en tur næsten samtidigt, desværre glemte jeg kameraet - men mit set up(marker, hund, jægere) var næsten det samme. Det var en kold, men dejlig frisk tur.

    SvarSlet
  2. Hvor var lyset dog smukt på din tur, Lene. De billeder er meget smukke :-)

    Det ser helt utroligt hyggeligt ud med skøjterne på døren. Det er alletiders idé, når nu der ikke er is at bruge dem på :-)

    Fortsat god søndag til dig og dine.

    SvarSlet
  3. Øh... på lampen mente jeg altså ;-)

    SvarSlet
  4. pollyanna, det gjorde så godt :-) spå kan vi spise lidt mere i morgen ;-)

    liselotte, tak, lyset snød mig lidt, for på kameraet så billederne ikke så mørke ud :-)
    Og vi er vokset fra de skøjter, så nu gør de nytte der.

    SvarSlet
  5. Glemte lige at komplimentere dit nye banner - det er rigtig flot. Det minder mig lidt om logoet fra Dreamworks - det har jeg også altid syntes var så dejligt.

    SvarSlet
  6. tak pollyanna :-) jeg giver komplimenten videre til datteren.

    SvarSlet
  7. Det må være med fodringsanlæg som med den astmatiske bronchitis Jeppe havde ( til han var 3 år) det var også altid i weekenden at hans vejrtrækning blev pivende og feberen steg...hans lykke var at han voksede fra det, kan et fodringsanlæg mon det? GOdt nytår Lene til dig og dine

    SvarSlet
  8. Kære Lene. Dine billeder er, som altid... en fryd for øjet. Din tur var en ægte sanse-tur.
    Og så at komme hjem igen til hyggen - nej, man kan ikke forlange mere.
    Jeg ønsker dig og din familie et godt og lykkeligt nytår. Tak for dine mange givende blogindlæg og tanker.
    Knus fra johanne.

    p.s. hmmmm..hvad er en bondeklejne? Er det en klejne, som er lavet af en bonde, eller hva´?

    SvarSlet
  9. Tak i lige måde Anne, med bronchitis bliver det bedre med alderen, her er det omvendt anlægget bliver ringere og ringere med alderen ;-)

    SvarSlet
  10. Kære Johanne, vi skrev vist samtidigt :-)
    Selv tak og også godt nytår til jer.
    En bondeklejne er en gærklejne, hos bageren kaldes de norske klejner, og det er min mor, som ikke er bondekone, som har lært mig at lave dem :-)

    SvarSlet
  11. Fantastisk smukke billeder, Lene - det lysner over agres felt :-)

    SvarSlet
  12. Tak Ella, lyset har i den grad gjort godt :-)

    SvarSlet
  13. Tak fori du endnu engang tog os med ud på en af dine gåture, Lene, med disse utrolig flotte billeder.

    SvarSlet
  14. Sikke en smuk spadseretur du og Laika havde. Dejligt at du vil dele den med os andre, Lene ;-)

    SvarSlet
  15. Selv tak Puk :-)

    madame, at dele gør en selv rigere :-)

    SvarSlet