onsdag, januar 09, 2008

DRIVING HOME

Tre timers kørsel, nogle ualmindelige gode chokoladeboller og en spændende højskole at se til. Datteren er nu afleveret, og vi nåede en lille tur rundt om højskolen.

Krabbesholm er en af Danmarks ældste og største højskoler. Den blev grundlagt i 1885
Den smukke hovedbygning er fra 1565 og rummer en riddersal, hvor den fælles information skulle gives, efter vi var kørt.



Datteren kom til at bo i museet, tæt op af hovedbygningen, og bagved lå de mere moderne bygninger med værksteder og undervisningslokaler.



Højskolen har udsigt over Limfjorden, og over på den anden side af vejen findes det industrielle havneliv med siloer og store bygninger.


Selv træerne er kreative på skolen.


Vejret hjemad var meget søvndyssende, så nu må jeg da være udhvilet.

13 kommentarer:

  1. Det skal tydeligvis ikke stå på omgivelsene om hun får det bra eller ikke. Der så det bare nydelig ut. Lykke til med henne.

    SvarSlet
  2. Tak Hege, vi glæder os til at høre mere om og se mere til højskolen :-)

    SvarSlet
  3. Stedet er pragtfuld - En gåtur i skoven eller langs fjorden er bare så skønt,der har jeg gået mange kilometer..Jeg elsker stedet:-)

    SvarSlet
  4. Hoejskole er en af de bedste oplevelser man kan faa, Jeg er af en sygeplejerske aargang hvor man skulle paa Sygeplejerske Hoejskole ( til trods for min studentereksamen ). Og de 5 maaneder paa Roedkilde Hoejskole paa Moen var nogle af de bedste maaneder i mit liv. Kammeratskabet der var utroligt og mange fulgte med til KAS og en af dem er stadig en af mine bedste veninder,som jeg ser regelmaessigt naar jeg er i DK.

    Ann i Vancouver

    SvarSlet
  5. Der ser skønt ud på Krabbesholm, hun får garanteret et super ophold. Tillykke med hende forresten.

    SvarSlet
  6. jeg er helt sikker på, at det bliver et dejligt ophold for hende.

    God bedring til dig, Lene - jeg håber snart du er frisk igen :-)

    SvarSlet
  7. Velkommen her Mona, ja jeg kan ikke huske om du har været her før, men en ekstra velkomst kan vel ikke skade ;-)
    Har du været på højskolen eller bor du i nærheden af?

    Ann, ja det var afskaffet, da jeg startede på sygeplejeskole i 77, men jeg boede på kollegie hele min elevtid, det var en skøn tid :-)

    Helle, det ser rigtig godt ud og tak :-)

    Liselotte, jeg tror det bliver rigtig godt for hende. Og forkølelsen skrider planmæssigt fremad, nu er jeg ved den tørre hoste :-)

    SvarSlet
  8. lene, god bedring - træls årstid hvad forkølelser og andre infektioner angår ...
    Pragtfulde omgivelser datteren kan nyd - jeg kendte ikke stedet - så det var utroligt interessant at "følge med rundt" via dine smukke billeder :-)

    SvarSlet
  9. Tak et cetera, og jeg har endda undgået forkølelser i så lang tid.
    Vi kendte heller ikke stedet, før datteren blev anbefalet det, men vi har kun hørt godt om skolen.

    SvarSlet
  10. Sikke nogle dejlige historiske omgivelser - bare det var mig :-)

    SvarSlet
  11. Det siger jeg også Marianne :-), når vi bliver pensionister, så skal vi på højskole :-)

    SvarSlet
  12. Rigtig god fornøjelse med højskolen (kender den lidt via min svoger, der gik der for maaange år siden). Det var noget af det, jeg aldrig tog mig sammen til, da tid var, og som jeg kunne fortryde, hvis man skulle fortryde noget.
    Min Ældste nød sit ophold (Krogerup) så meget, og hun har fået tætte venner og veninder undervejs og SÅ meget livserfaring med sig.
    Skal hun have nogle specielle emner, eller er det mere generel grundtvigsk "dannelse"?

    SvarSlet
  13. Conny, undskyld mit langsommelige svar
    Min datter skal studere grafisk design og på skolen laver de også optagelsesprojekter til diverse udannelser.

    SvarSlet