søndag, februar 10, 2008

UD AF TÅGEN

24 timer i sommerhus uden netforbindelse, uden masser af kanaler, men tid til afslapning, ild i brændeovnen, strikketøj, to sofaer, en til hver, så skidt pyt med at solen ikke ville bryde gennem havgusen i dag.

To lange traveture har resulteret i en skridttæller på 18000 skridt. Den længste tur på 8 km blev med både Laika og landmanden.


Alt blev set i et sløret lys, og jo længere vi kom hen af stranden, jo mere blev brillerne våde, håret dryppede, men vi nød det.


Det er vinterferie for det meste af landet, dog ikke Nordjylland, men der var alligevel folk på stierne og på stranden.



Sømærket, som kun er til pynt, ville ingen sømand på havet kunne skimte i dag.


En lille pause blev holdt på datterens tidligere arbejdsplads, et bageri med café, hvor vi fik tærte og varm kakao, så var der kræfter til den sidste tur forbi Hune kirke, hen forbi de to søer, som selv i tågen tager sig godt ud.



Hjemme igen faldt vi over en gammel film på DR2 med Poul Newman, så vi slappede godt af, bagefter kom en lille udsendelse om Fur, og der var to søstre, der lige fik en lille kærlig tanke hver.

Nu er vi helt hjemme igen, der er blevet lavet aftensmad, og sønnen har sluttet sig til selskabet. Der skal afleveres grise til slagteriet i morgen meget tidlig, så søvnen kan lige forlænges ½ time, når man sover her.

16 kommentarer:

  1. Vi bor altså i Nordjylland - og har vinterferie nu, det er kun fra Støvring og op...
    Når jeg ser dine billeder, så glæder jeg mig over min tur i solskin :-)

    SvarSlet
  2. Ups - jeg glemte da at få skrevet, at jeg synes, at det lyder som en rigtig dejlig og hyggelig tur i tågen, når man hygger sig og nyder livet, så er vejret uden betydning. :oops: jeg var så optaget af vinterferiesnakken...

    SvarSlet
  3. Jeg tænkte det nok, Helle, jeg skulle ha skrevet Vendsyssel :-)
    I lyder også til at have haft en god tur.

    SvarSlet
  4. Årh Lene, tak for tanken, jeg bliver jo helt 'fjale' af sådan noget!!!

    Og tak for turen i tågen!

    SvarSlet
  5. Det lyder som en dejlig dag, Lene.

    Det er nu ikke kun Vendsyssel der holder ferie i uge 8 - min familie i Storvorde (og det kan man vel ikke kalde vendsyssel) har også ferie i uge 8 - og det samme bruger de i øvrigt på Fyn. Praktisk for en arbejdsplads der består af nogenlunde lige store dele fynboer og jyder....

    Man kan blive helt renset i hovedet af sådan en gåtur i den friske luft, selv når det er tåget. Her nåede tågen først til aften - dagen var lige så smuk som i går...

    SvarSlet
  6. Velbekomme Irene :-)

    Liselotte, min søster bor i et område med ferie i uge 8 og arbejdede som lærer i et område med ferie i uge 7, det syntes hun var træls, men hun fik ikke medlidenhed fra store søster.
    Nu er jeg heldigvis ikke med i det mere,men at have efterårsferie, juleferie og vinterferie sammen med sine børn er en luksus som sygeplejepersonale ikke får.

    Det er nemlig rensende med sådanne gåture, tåget eller solrigt :-)

    SvarSlet
  7. Hvor sjovt, at der er sådan en forskel i lille Danmark. Ikke det med uge 7 eller 8, men med vejret. Jeg var netop meget ude i går, fordi der var det skønneste solskinsvejr - meget forårsagtigt.
    Men dine tågebilleder afskrækker absolut ikke fra at tage ud i tågevejr, tværtom. De er helt eventyragtige.

    SvarSlet
  8. Og en tid uden net, er vel heller ikke så ringe...
    Og det der sømærke har min søsters svigerfar været med til at bevare og har skrevet en bog derom.
    www.hunesogn.dk gå til "kalender" og læs under d.31-1-200..
    hvor er verden dog indimellem lille

    SvarSlet
  9. Vidunderlig afslapningsstund! Jeg kommer bestemt til at savne "mit hav" uanset tågen. Og ang. vinterferie, så har jeg i formiddag ringet til en kollega i Århus. Han lød noget søvndrukken og var kun nået til nummer 2 kop kaffe. Han havde nemlig vinterferie - det har mine unger ikke, så det havde jeg jo glemt alt om!

    SvarSlet
  10. Conny, det er sjovt at vejret i så lille et land kan være så forskelligt. Jeg følte mig også hensat til visse scener i Ringenes herre :-)

    Anne, verdenen er lille, og det link må jeg tjekke :-)

    Nina, næh I har jo i uge 8, for der bor min søster, og i år er hun på en skole med ferie i uge 8 :-)
    Og lad os så håbe, dine børn er raske til at nyde ferien uden så meget sne som sidste år :-)

    SvarSlet
  11. Sikke en tåge I havde i går. I Frederiksværk var det dejligt solskin og som en forårsdag. Bladene på mine roser er endda sprunget ud, men det fortryder de nok.
    Det er fantastisk smukke billeder, du har taget.

    SvarSlet
  12. Rædselsfuldt at være uden netforbindelse, gør det aldrig mere, vil ikke udsættes for det. Godt nok er det dejlig afslapning, men jeg vil selv kunne vælge, hvornår jeg vil være på el. ikke.
    Skønne grå billeder - giver et vidunderligt blødt lys.

    SvarSlet
  13. Lene, du har fanget en helt egen skønhed ved det "indpakkede" landskab - billedet af bølgerne i de sarteste farver - Uhm! I det hele taget lyder det som en rigtig "oplader" af en pause.

    SvarSlet
  14. Takk for en deilig tur i det flotte vinterværet. Nydelige bilder. Vi har vinterferie i neste uke. Jeg gleder meg.

    I dag vil du ikke ha meg igjen. Hva skjer? Bare hvis jeg er anonym får jeg slippe gjennom.

    http//livetleker.wordpress.com

    SvarSlet
  15. Med de billeder, blir en grå diset mandag jo smuk :) - og uden netforbindelse drejer jorden jo stadig rundt (tror jeg nok ;) )

    SvarSlet
  16. madame, jeg kan godt se rundt om på bloggene, at vejret var meget forskelligt rundt i Danmark :-)og tak :-)

    Sister, her har vi selv valgt ingen net i sommerhuset :-)
    Lyset bliver filtreret på en dejlig måde :-)

    Et cetera, tak, det var lidt som i et eventyrland :-)

    Hege, jeg beklager, jeg ved ikke hvad de laver, for når jeg kommenterer her, bliver der givet mulighed for wordpress.
    Nyd ferien, heroppe har de også ferie i næste uge, men ingen af os går jo i skole mere :-)

    Margrethe, bare rolig jorden drejer stadig rundt :-)

    SvarSlet