onsdag, februar 06, 2008

UD OG HJEM IGEN

Dagen er gået med 3 timers motorvejskørsel med mulighed for at se regn, skyer og sol. Trafikken gled upåklageligt, og det var godt, for jeg var sent på den. Jeg havde trukket søvnen så langt, som jeg kunne, og så skal der ikke meget til at vælte den stramme tidsplan, og det væltede så også.

Det har været en spændende dag og lærerig. Jeg har været i selskab med to erfarne sygeplejersker indenfor apopleksiområdet og specielt indenfor trombolysebehandlingen.

Endnu er det ikke min afdeling, der giver den blodpropopløsende behandling, da der er rejst så mange sygeplejersker. Men så snart vi har fået ansat nye sygeplejersker, er det meningen, at vi skal være med i den akutte del af behandlingen. Det, tror jeg, bliver spændende og udfordrende.

I dag gjaldt det forslag til nationale retningslinier for sygeplejedelen, og når snakken går blandt tre erfarne apopleksisygeplejersker, så får man også udvekslet anden viden end lige om trombolyse, og vi skulle virkelig holde hinanden fast på, at vi sluttede kl. 15, for ellers havde vi snakket endnu. Men vi var to med lang vej hjem, så kl. 15 stod jeg ved min bil. Og nu ved jeg hvor der er p-pladser at finde i nærheden af kommunehospitalet i Århus ;-)

Nu slappes der lidt af, mens lasagnen står i ovnen, for lige om lidt skal der synges, så min hjerne bliver stimuleret både med viden og musik i dag.

9 kommentarer:

  1. Skønt med en udbytterig dag, Lene - dem kan vi så godt lide og var det alligevel køreturen værd, ikke :-)

    God sangaften :-)

    SvarSlet
  2. Selvom det lyder lidt anstrengende, så var det vist også en voldsomt spændende og inspirerende dag. Dem skal der bestemt være plads til! Og spændende at læse om, det var det bestemt!

    SvarSlet
  3. Liselotte, jeg har udtrykt mig forkert, hvis det ikke fremgår, at det var køreturen værd, for det var det :-)
    jeg kan faktisk godt lide at køre bil, godt musik i radioen og så derudaf :-)

    Nina, det var en rigtig god dag :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder spændende, det glæder vi os til at høre nærmere om. Håber du har nydt sangaftenen :)

    SvarSlet
  5. Det er så godt at læse om din sygeplejeverden, Lene, som ligger så langt fra min hverdag. Det er nærmest et andet univers ;-)

    SvarSlet
  6. Givende kurser er vitamin for hjernen...dejligt at læse din beretning :-)

    SvarSlet
  7. Fed dag. Det er saa fedt at vaere omgivet af professionelle mennesker der kan deres kram!
    Oh - og lasagne er en af mine mange livretter. :)

    SvarSlet
  8. Sådanne faglige sparringer betyder bare alt og det giver en helt ny lyst til arbejdet. Og 3 timer på motorvej - jeg ville elske det. Mærkeligt men jeg elsker at køre i bil på motorvejen.....

    SvarSlet
  9. Jette, jeg nød sangen som vanligt :-)

    Madame, jamen jeg kan jo kun sige det samme :-)

    Anne, det er så godt at få fyldt på en gang imellem :-)

    Tina, og der var nok til i dag også :-) altså lasagne

    Marianne, jeg kan også godt lide motorveje :-) og faglig sparring er så oplivende.

    SvarSlet