tirsdag, marts 25, 2008

DEN TÅGE?

P4 informerede mig kl. 6.15 på vej til arbejde om tåge forskellige steder i Nordjylland med nedsat sigtbarhed.


Ikke hos mig! En uge væk fra vejene tidligt om morgenen og så er der lyst, solen skinner mig lige i øjnene, mens den langsomt kravler op, og gør morgenturen på arbejde dejlig.

Og hjemturen skete også med sol, så jeg klager ikke. Lys og sol hjælper på energien, selvom jeg lige nu sidder og laver absolut intet.


Og billedet med rævens natlige besøg på vores terrasse oppe i sommerhuset gør mig også glad.
Jeg har altid syntes, det var sjovt at studere spor i sneen, men jeg kan ikke kende forskel, det kan landmanden til gengæld. Som spejder har jeg også prøvet at tage gipsafstøbninger af dyrespor, men den viden er gemt godt inde i hjernen sammen med hvordan bladene på de forskellige træer ser ud.

14 kommentarer:

  1. Så længe det er en ræv... Læste for et par dage siden om et par, der mente at have set spor fra en ulv i Sønderjylland....Tror nok både mor her og hunden ville få et chok af at møde sådan en....
    http://www.jv.dk/artikel/366865

    SvarSlet
  2. åh ja pollyanna, det læste jeg også. Det tror jeg heller ikke vores hund ville bryde sig om. Og jeg ville da stivne af skræk :-)

    SvarSlet
  3. Når man har ekspertviden indenfor rækkevidde gør det ingenting, at man ikke ved. Sporene er fine og jeg elsker også den slags.

    God aften til dig, Lene :-)

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde Liselotte,det er godt at omgive sig med eksperter :-)

    SvarSlet
  5. Dejligt, at du er tilbage igen efter velfortjent ferie, glæder mig altid til lige at skulle kigge ind og læse, hvad du skriver om... :)

    SvarSlet
  6. tak i lige måde Jette :-)

    SvarSlet
  7. Helt igennem vidunderlige billeder :-D

    SvarSlet
  8. Smukke billeder!
    Det hjælper på stort set alt, hvis der er lys :-)

    SvarSlet
  9. Dejlige billeder med en god stemning - jeg elsker også spor i sneen, lyde på loftet og andre spændende ting ;)

    SvarSlet
  10. Med den solopgang må det være skøndt at køre arbejde

    SvarSlet
  11. Lene, de er så smukke de "himmlformationer" - det er som havet - evigt skiftende - og aldrig kan man blive træt af dem :-) Rævesporene er spændende, så smukke i den "jomfruelige" sne - og godt du havde landmanden "ved hånden" - jeg tror jeg ville have troet det var en kat :-)

    SvarSlet
  12. Dejligt at du er hjemme Lene og sikke skønne billeder :)
    Har lagt en lille gave til dig på min side, som jeg håber du vil tage imod - jeg nyder virkelig at følge med på din blog! :D Du er en sej kvinde og sygeplejerske!

    SvarSlet
  13. Jeg synes også, at lys giver én en hel masse energi. Og i dag onsdag har solen skinnet hele dagen i Nordsjælland - det er bare så smukt på den hvide sne.

    SvarSlet
  14. Tak Bambi72 :-)

    Tak Miri, og lys skal der til :-)

    Tak Helle, når bare det ikke er str. 45 fodspor, for så bliver det lige spændende nok ;-)

    Conny, det er det,humøret får lige en tak op :-)

    et cetera, og jeg synes vi er heldige i de her dage, himlen er så smuk.
    Jeg tjekkede lige en "spor"side, men der er fem trædepuder, og så skulle den være god nok ;-)

    Else Tusind tak, lige nu er mit liv lidt hektisk, så om jeg får sendt den videre, ved jeg altså ikke, men jeg er så glad :-)

    madame, sol og sne er så godt og smukt. her har det også været flot, men jeg ser ikke så meget, når jeg er på arbejde :-)

    SvarSlet