lørdag, april 19, 2008

GRENE OG GRENE?

Nu sagde landmanden godt nok grene, men jeg vil nu kalde det træstammer eller trækævler.


Men når man er to går alting jo nemmere, så landmanden tog trillebøren og jeg flyttede to kævler af gangen. Når man først er blevet opmærksom på skridt lig motion, så er sådan en opgave den rene gave, jeg gik tre gange for hver gang trillebøren kørte, det blev til nogle skridt i løbet af en ½ time.


Solen skinner, fuglene kvidrer, det er ren landmandsidyl i dag. Jeg overtog trillebøren ved den sidste bunke, så landmanden kunne pløje videre.


Mirabelletræet blomstrer, så det er en fryd at se på, og herhjemme flytter flisbunken sig fra den ene ende af haven op til bedet ved min hjælp.


De har jo ret, de kloge hoveder, når de siger,at havearbejde er terapi. Jeg nyder at bruge mine muskler, jeg nyder bare at gå frem og tilbage, og imens kan tankerne flyde. I dag er der tid, i dag skal jeg ikke tænke på andet end at være her og nu, og jeg nyder solen på mine skuldre, jeg nyder, at jeg kan sidde med en kop te i døren ud til terrassen.

16 kommentarer:

  1. Vil lige høre om stenen på billedet er en "småsten" der skal flyttes(på trillebør)? ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg vil nu også sige træstammer eller kævler, for ellers så er grenene ovre ved jer noget store:-)

    Kan du have en rigtig dejlig dag.

    SvarSlet
  3. Sotten dag, er landmandslivet båre dejlig og frit og dine billerder siger bare alt.

    SvarSlet
  4. pollyanna,jeg sidder her og griner. nej heldigvis, den blev flyttet med møje og besvær fra marken, så den rører vi ikke :-)

    Judith, nemlig :-) også en god dag til dig.

    Tak Conny :-)

    SvarSlet
  5. Åhhh, hvor lyder det dejligt, men jeg blev nu lige lidt bekymret da jeg så den sten. Som Polyanna tænkte jeg straks om den mon også skulle flyttes pr. håndkraft? :o)

    SvarSlet
  6. Nina, heldigvis ikke :-)

    SvarSlet
  7. Godt du fik hjælp, de var ret store de "grene" ;-)

    SvarSlet
  8. Hold da helt fast nogle "grene"
    Ja haven er terapi... Den bedste der findes :-D

    SvarSlet
  9. Skønt at læse og så send lige den der sten over til mig (betaler portoen ;o) Kunne godt pynte i min "have".

    SvarSlet
  10. Stine, ja jeg kiggede lidt, da jeg kom over til marken :-)

    Bambi, sol, fuglesang,hårdt legemligt arbejde :-)

    sister, den kan også pynte i min have, men den er ikke kommet længere :-)

    SvarSlet
  11. Dejlige billeder og skøn læsning. Du har haft godt af den friske luft og de fysiske udfoldelser. Som du selv er inde på: Ren terapi! Krammer og god lørdag aften herfra til jer....

    SvarSlet
  12. Jeg føler også, at havearbejde er ren terapi, Lene. Du beskriver det virkelig smukt. Og sikke billeder :O)

    SvarSlet
  13. fru koch, det var dejligt :-)

    SvarSlet
  14. Madame, du smuttede lige ind mens jeg skrev :-)
    Lyset var jo lige til at tage dejlige billeder i :-) og så med min mobil endda.

    SvarSlet
  15. Wow, en liftplov og ikke en vendeplov.
    Er der en bestemt årsag til, at landmanden ikke kører med vendeplov.
    Fik lige lidt nostalgi ind over: Fure op, kaste sammen, flække furer, hente furer, jævne affuringer.

    SvarSlet
  16. Farmer, det er skønt med landbrugsfaglige spørgsmål ,jeg bliver jo klogere for hver gang :-)
    Der er to grunde, dels er vore marker fuldstændige rektangulære, så det er nemt at køre med liftplov, dels har spagnumjorden nogle steder svært ved at bære en vendeplov.Så vi har valgt liftploven, der er andre herude, der har begge slags.

    SvarSlet