fredag, april 25, 2008

JAMEN HOV!


Liselotte inspirerede mig til at gå en tur i vores have, jeg trænger til en ordentlig travetur, men jeg har ikke tid lige nu, men en lille havevandring kunne det blive til.

Jeg plejer ellers at sige, at vi ikke har så mange bede og blomster, det er løwn i mi hals, skulle jeg hilse og sige.

Hosta planterne gror, også den jeg flyttede.


Astilben strækker også sine røde blade op mod himlen.


Blå blomst 1 viser deres pragt.


Og blå blomst 2 ligeså.


Det lille kastanjetræ vil også være med


Ribes busken har stadig lidt pragt tilbage.


Troldhasselen, som er fra mine forældres have, står smukkere end nogensinde.


Og så var der pludselig en tulipan, som jeg ikke husker at have plantet. Men den skal være hjertelig velkommen her i min have.


Nu er jeg klar til at lave aftensmad, og måske kan jeg trave en tur i aften, hvis ikke sønnen vil afløses, han tromler den pløjede jord, inden gyllen skal spredes i morgen på de sidste marker.

Traveturen når jeg nok, jeg har nemlig ferie i 8 dage!

13 kommentarer:

  1. Rigtig god ferie, Lene! Og tak for kigget ind i din smukke have. Ud af alle dine smukke planter har vi kun ribes og frugttræerne til fælles.

    SvarSlet
  2. Tak madame, Ribes busken fik vi først sidste år, den fryder mit øje :-)

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder, Lene :-)

    Blå blomst 1 er en klokkescilla og blå blomst 2 vist en blåpude :-)

    Hav nogle dejlige feriedage, det er dig så velundt.
    PS: Du er stadig vores yndlingssygeplejerske :-)

    SvarSlet
  4. En flot travetur du har taget i din have,godt du foto så vi andre også kunne se de smukke blomster

    SvarSlet
  5. Tillykke med ferie - og i løbet af den, skal du have mindst en vammel vaffelis, ik? og de smukke planter i din have.

    Nu kan jeg navnet på to ting, der kigger ind over og gennem mit hegn fra naboen: Ribes og kastanje ;)

    SvarSlet
  6. Ella, du er min yndlingsblomster ekspert :-) og tak, jeg bliver så glad af at læse om Oles fremskridt :-)

    Conny, det er også godt for mig selv :-)

    Andrea, den is skal jeg have, jeg håber at vejret er godt på søndag, så kan jeg måske lokke landmanden på motorcykel :-)

    vi bliver så kloge af det her bloggen :-)

    SvarSlet
  7. Sikke en smuk have med en masse dejlige farver. Rigtig god ferie ;)

    SvarSlet
  8. Dejligt at gå sådanne på have-vandring....

    SvarSlet
  9. Anette, tak og jeg havde ikke øje for farverne, før jeg tog kameraet i hånden :-)

    bambi, det er slet ikke så ringe endda :-)

    SvarSlet
  10. Lene, den havetur var dejlig. Tak for den... og nu fik jeg igen lyst til en tur i min have ;-)

    SvarSlet
  11. Liselotte selv tak, jamen så kan vi jo blive ved :-)

    SvarSlet
  12. Sikke dejlige farver og indtryk. Jeg har været ude i dag, men så vist ikke ordentligt efter. Du får mig til at tage en tur igen :-) denne gang med åbne øjne!

    SvarSlet
  13. Johanne, dejligt at vi kan inspirere og minde hinanden om, at lige foran næsen ligger glæden :-)

    SvarSlet