lørdag, april 26, 2008

RISE AND SHINE


Det er to trætte landmænd, jeg har, men ikke desto mindre er de i fuld sving igen. De sidste dage har været med 16 -18 timers arbejde, så mon ikke de trænger til en søndagshvile?

Her i huset er det kun høst og grise, der begrunder arbejde om søndagen, man opnår ikke mere ved at knokle hver evig eneste dag uden en dags pause, det er vores erfaring.

Grisene skal passes hver dag, så i realiteten har landmanden jo aldrig fri, men om søndagen svarer det til ca. 2 timers arbejde fordelt på morgen og aften.

Min far kommer på besøg i dag, så nu vil jeg gå i gang med at bage grovboller og en gulerodskage.


Udenfor er luften sprød og kold, men solen lurer lige bag skyerne, så mon ikke dagen i dag får lidt varme?

15 kommentarer:

  1. Er er det også gråt og køligt.. Men der er noget magisk og blødt over lyset :-)
    Lad os håbe på lidt sol og varme, så I kan nyde boller og kage ude i solen!

    SvarSlet
  2. Miri, vi har endnu ikke siddet udenfor, det ville være så dejligt, hvis det kunne lade sig gøre :-)
    Lyset er magisk og blødt, det er forår i Danmark :-)

    SvarSlet
  3. At komme hviledagen i hu er vist ikke nemt hos jer :-)

    SvarSlet
  4. Marianne, vi prøver, men vi er jo begge beskæftiget i fag, der passer på levende væsener. Vi er dog ikke dem, der knokler derudaf en søndag, søndag er hviledagen :-)

    SvarSlet
  5. Det er dejligt at høre at I prøver at holde søndagen rimelig fri. Det er sundt tror jeg :-)

    God bagelyst, det lyder lækkert

    SvarSlet
  6. Hav en god weekend, og et godt besøg af din far.

    SvarSlet
  7. Valdemarsro, jeg er slet ikke i tvivl om at Gud var klog, da han skrev en hviledag ind i ugeplanen ;-) Og jeg er spændt på gulerodskagen, jeg puttede nemlig lidt speltmel i :-)

    Tak i lige måde Lizelotte, han skal selv køre herop, så jeg venter spændt.

    SvarSlet
  8. Ha en rigtig dejlig weekend:-)

    SvarSlet
  9. Jeg håber I har haft en rigtig dejlig dag - det har I ærligt fortjent :-)

    SvarSlet
  10. Ja landmændene har mange timers arbejde lige fortiden, men tros trætheden tro jeg de nyder det( jeg kender lidt til landmænd)Det er godt de forsøger at holde fri om søndagen.

    SvarSlet
  11. Tak i lige måde Judith

    Stine, vi har haft en dejlig dag :-), tak

    Conny, vi er færdige med gyllespredningen, og der blev tid til aftente og hyggelig snak :-)

    SvarSlet
  12. God søndag Lene. :)

    Her er overskyet, men ikke koldt:)

    God arbejdslyst til din landmand, sådan er det jo med det erhverv.

    SvarSlet
  13. Jeg håber, du havde en god dag med din far i går, Lene. I dag bliver det 20 grader, så vi har noget at glæde os til!

    SvarSlet
  14. Jeg synes vi kigger lidt langt efter det gode vejr her på kanterne - måske er det lidt bedre lidt længere nord på - hos dig, lene?Nå men jeg kan jo så nyde dine dejlige billeder af ting i blomst og "i grøde" :-)

    SvarSlet
  15. Helle, vi drog sydpå :-) der var solen

    madame, vi havde en dejlig dag :-)

    et cetera, da jeg kørte hjemmefra kl. 12 dryppede det lidt og var overskyet men jeg kørte mod solen :-)

    SvarSlet