mandag, april 07, 2008

SOLSTREJF

Jeg samler på små lysglimt i dag. Noget der gør mig glad og små detaljer i min hverdag, som lyser op.

De to smukke vaser/lysestager, som jeg fik i fødselsdagsgave af mine søskende, er nu blevet pyntet med hyacinter og påskeliljer. Muligvis ikke den korrekte farvesammensætning, men det er de blomster, der er i min have lige nu, og jeg bliver glad, når jeg går forbi.


Den lille kartoffelskræller, som søster og svoger fandt på ferien sydpå, og som kaldte på at komme op til kartoffelavleren.


Min jule/påskekaktus, som har glædet mig med blomster i lang tid.


Og så har jeg set en sød film, Enchanted April, mens jeg strøg, den var lige til at blive i godt humør af.


Og udenfor skinner solen, må den blive ved med det, og ingen regn tak, for nu vil vi gerne snart i gang med forårsarbejdet i markerne, men der er endnu alt for vådt.

Om lidt banker aftenvagten på døren, jeg håber, den bliver fredelig.

6 kommentarer:

  1. Hernede er kartoffelavleren (naboen) i fuld sving... Så mon det ikke snart bliver tid for jer også :-D

    SvarSlet
  2. Tak for smukke solstrejf på en helt almindelig mandag :)

    SvarSlet
  3. God vagt og sikke en god ide at se en film mens du stryger! Tak for den ;-)

    SvarSlet
  4. Det er nemlig de små ting - de små hverdags ord der gør os glade, der giver livet mening. Den film har jeg også liggende - måske jeg skulle bruge en aften :-) God vagt

    SvarSlet
  5. Sikke en herlig kartoffelskræller...sådan en burde alle køkkener ha'! :-)
    Og filmen har jeg også liggende...den må snart i afspilleren...tror nu nok, at jeg strikker, mens jeg ser den og lader strygetøjet hvile. ;-)

    SvarSlet
  6. bambi72, der bliver også tid her :-) men vore kartofler kommer først i jorden i maj måned, men inden da skal markerne gerne gøres klar.

    Helle, selv tak :-)

    fru koch, ideen er til fri afbenyttelse, så føler man at man laver lidt ;-)

    Marianne, jeg nød filmen, en sød og stille film :-)

    Lea, nemlig :-) og strik du bare :-)

    SvarSlet