tirsdag, april 22, 2008

TRAVLHED

Så er vi nået dertil, hvor landmænd bliver fjerne i blikket, og hvor jeg lige så stille forsøger at få dagen til at glide bedst muligt. Der er dyb koncentration ved spisepauserne, og jeg krydser fingre for, at maskinparken virker. Når noget kun skal bruges en gang om året, så er det jo typisk, at det driller, lige når alt kører godt. Der skal spredes gylle ud de næste dage, så der bliver en liflig duft af forår og grøde ;-)

Solen skinner, jeg har fri i dag, men forude venter tre arbejdsdage, det føles som evigheder, siden jeg sidst var på arbejde. Da jeg gik fra til seks fridage, vidste jeg jo ikke, at livet ændrede sig, men sådan er livet jo, udfordrende, dejligt og uforudsigeligt. Jeg har nu haft fri i 13 dage, det bliver godt at komme på arbejde i morgen, og om tre dage har jeg ferie i en uge, det er jo lige til at holde til.

Ikke mere blog i dag, før dagens program er overstået.

Ha en god dag og pas på jer selv og jeres kære.

11 kommentarer:

  1. Så kan ham landmanden måske ikke lokkes til istur på motorcykel?

    SvarSlet
  2. I lige måde, Lene! Og rigtig god arbejdslyst med landmandslivet. Skønt at kunne se frem til tre arbejdsdage efterfulgt af ferie! :o)

    SvarSlet
  3. God fornøjelse med dagens opgaver, Lene :-)

    SvarSlet
  4. Hu hej hvor det går :) Jeg ønsker dig en god og solrig dag. Husk at holde vasketøjet inde idag ;)

    SvarSlet
  5. He he - jeg er heldigvis forkølet, så jeg kan ikke lugte landmandslivet. Selv om vi i princippet bor i byen, så ligger der nogen marker i nærheden, der har fået gylle. Min datter er meget højlydt omkring det - det er ikke for tøsenæser.

    SvarSlet
  6. Jeg smilet rigtig stort Lene, kun du kan beskrive lugten af gylle som liflig duft af forår og grøde :-D...
    Det lugter ikke godt, men det er jo rigtigt at gyllen og dennes effekt varsler (forhåbentligt) gode afgrøder ...held og lykke med det.
    Ih altså nu har jeg smiletårer i øjnene :-)

    SvarSlet
  7. jeg må egentlig slet ikke sidde her, men det er jo mine egne regler, og så kan de godt brydes :-)

    Husejer, jeg tror ikke han er til at lokke i de her dage, han er på en anden kanal end jeg :-)

    Nina, det er godt lige at komme tilbage og få mærket at jeg godt kan arbejde, og så holde ferie :-)

    Tak Liselotte, og kan du nu se at blive rask :-)

    Helle, ingen vasketøj her på matriklen :-)

    Conny, sig til din datter at man kan vænne sig til det :-) nu vil jeg ud og vaske vinduer

    Anne, som sagt man kan vænne sig til det, og det hører jo sammen med forår og grokraft :-)
    Det var godt at det var smiletårer :-)

    SvarSlet
  8. Jeg holder vejret og krydser fingre i solidaritet - vi glæder os til årets nye kartofler.

    Du er god til at passe på dine, når de har brug for det...de er heldige de har dig, Lene.

    SvarSlet
  9. Gitte, vi glæder os også, men vores kartofler er først i butikkerne sidst i juli, først i august.
    Og jeg er heldig at jeg har dem, Gitte :-)

    SvarSlet
  10. jeg lærte at elske lugten af gylle i weekenden.

    SvarSlet
  11. Regitze, selv på Fyn bruger de gylle :-)

    SvarSlet