mandag, maj 05, 2008

GOD MORGEN SOL 2

Efter mine børn ikke skal køres til bus, har jeg tillagt mig en lille vane de dage hvor jeg skal i aftenvagt. Det er den rene luksus for mig, jeg vælger nemlig at vende mig om på den anden side, når landmanden står op.

Her til morgen hørte jeg end ikke hans vækkeur, vågnede klokken 7 og vendte mig om og sov lige, til mit ur ringede 8.15. Og så stod jeg op til den dejligste dag med sol og blå himmel.

I dag skulle sønnen have madpakke ud til formiddagspausen, så jeg fik mig en køretur gennem den fredede mose og nød træerne, som efterhånden er sprunget ud, ikke alle men de er godt på vej.


Nu er svalerne kommet, de flyver rundt over mit hoved ude på gårdspladsen, snart er de i gang med redebyggeri eller reparation af de gamle reder. En enkelt humlebi kom også flyvende hen over mit hoved.


Der er travlhed på gården, der skal harves, der skal spredes gødning, og kartofler skal sættes. Men travlheden er god, det går godt, solen skinner og der er udsigt til tørvejr flere dage endnu.


Og overskriften? Læg trykket på morgen i stedet for god, mon ikke du så får en børnesang frem i dit hoved?


Ha en god dag

10 kommentarer:

  1. Og i lige måde, Lene. Den kan næsten ikke blive andet med den himmel :-)

    SvarSlet
  2. Liselotte, himlen er uendelig i dag :-)

    SvarSlet
  3. Dejlig vane :-)
    Vi mødre får så megen tid til os selv, når vores børn bliver store!

    SvarSlet
  4. ja jeg ser frem til at kunne sove længe på hverdagen, når børnene selv kan komme i skole....nu er det kun weekenderne der kan soves længe i...
    Flot og klar himmel I har nordpå...vi har lidt "vattotter" fordelt pænt...
    kh
    Annette

    SvarSlet
  5. Når himlen er høj og blå,
    så kan jeg slet ikke forstå,
    at der også findes regn og slud,
    der kan dryppe på min tud.

    Nå, digter det bliver jeg vist aldrig. Det jeg ville sige er, at jeg elsker den høje blå himmel. Den er så healene for sindet ;-)

    SvarSlet
  6. Dejlig at svalen er kommet, så pyt med at den laver lidt svineri( ungerne) det tager jeg med, jeg så den nemmelig også i dag, den er smuk når kommer flyvende.

    SvarSlet
  7. Miri, så har vi rigtig tid til at spekulere over om de har det godt :-)

    Anette, og himlen er lige sådan i dag :-)

    Jeanette Mariae, vel er du digter, og digtet gør mig glad :-)

    Conny, svalen tager mange insekter,så vi fryder os også over dem. Vi har sat brædder op under rederne for at undgå svineriet

    SvarSlet
  8. Jeg nyder også at se hver dag, hvad der nu er sket i naturen. Rigtig god dag ønskes du herfra, Lene!

    SvarSlet
  9. Tak i lige måde madame :-)

    SvarSlet
  10. God morgen sol til dig ogsaa. Sikke nogle skoenne himmelstriber.

    SvarSlet