torsdag, maj 29, 2008

MARKVANDRING


Så snart Laika opdager, at jeg har tænkt mig at gå en tur, så skal hun ha fat i noget, hun hopper omkring, som om hun har glemt at hun er en ældre dame på 9 år. I dag fandt hun en stump reb, det blev kastet rundt, indtil jeg var klar til at gå.


Vi stødte både rådyr, fasaner, musvåge og andepar undervejs, men jeg nåede aldrig at få taget et billede, før de var langt væk.


Der er ikke meget vand i grøfterne/kanalerne, men Laika skulle da lige ned og vende og så ryste sig tæt på mig, jo vi hygger os.


Den vilde kørvel dominerer billedet sammen med brændenælderne. Først var der gult af mælkebøtter, nu hvidt og siden lilla, når gederamsen blomstrer.


Hvidtjørnen blomstrer og maler hvide penselstrøg i alt det grønne i læhegnene, og vi har ingen naboer, som vi tager udsigten fra :-)


Midt i alt det hvide og grønne er der dog gule farveklatter, den her ved jeg ikke hvad hedder, men smuk er den.


Lilla er farven i rhododendronhækken, den bliver smukkere og smukkere for hvert år.


Hybenbuskene har fået en kraftig beskæring i år, men der er dog enkelte blomster at finde.


Og stenen til min mors gravsted var blevet lige så pæn, som vi havde håbet, og jeg tror, at de planer, vi har for gravstedet, fuldender billedet.

8 kommentarer:

  1. Livet, der på landet er så skønt at skue at jeg næsten kan dufte det :-)
    God weekend

    SvarSlet
  2. Al den plads og luft , der er der hos jer ! Dejlige ture :-)
    Godt, I er ved at få ro på jeres Mors gravsted. Det er rart, det kan jeg selv huske.

    SvarSlet
  3. Tak for smuk tur Lene og tak for du forstår, at det nogen gange kan gøre voldsomt ondt.

    SvarSlet
  4. Hvor er hun bare dejlig, din Laika... Og smukke billeder du har taget. Jeg bliver sgu så glad. Smil og tak herfra ;-)

    SvarSlet
  5. Skøre hund ;-)

    SvarSlet
  6. Tak i lige måde Marianne :-)

    Miri, vi har masser af plads :-) Jeg kan også mærke, at det bliver godt at få gravstedet ordnet, så det ser pænt ud.

    Selv tak sister, landmanden fulgte linket over til dig og ryster på hovedet af så dum en landmand. Han får ikke noget økonomisk ud af det, læ gevinsten er lille, det eneste er chikane af sine naboer, og så er man godt nok sølle.

    Jeanette Mariae, og at sprede glæde er dejligt :-)

    Stine, nemlig :-)

    SvarSlet
  7. Dejligt at læse, at der findes skønne - og forstående - landmænd. Stort tillykke med din landmand.
    Der er intet jord ud for, så han skal overhovedet ikke bruge det til noget som helst. Måske du vil vise landmanden det billede, af mine 2 landevejsriddere, her kan han se det lille stykke jord: http://sisterbonde.blogspot.com/2008/05/mine-kre.html

    SvarSlet
  8. Når jeg læser om din tur med Laika, så må jeg indrømme at jeg savner turene over marken med hundebassen som jeg gjorde før i tiden.
    En dejlig tur i har haft:-)

    SvarSlet