tirsdag, juni 03, 2008

HARE HOP

Gåturen i aftes bød på flere naturoplevelser, det er en gave så stor at få lov til at bo midt i et område, som ved første øjekast kan synes så kedeligt med dets flade lange marker, men hvis man har øjnene åbne og en landmand ved siden af sig, så oplever man meget på en gåtur.

I aftes dukkede en hare op på vor vej. På hug, lød det fra landmanden, sid stille, så kommer den måske nærmere, den kan ikke registrere os, når den hopper direkte mod os.


Laika lå musestille, og jeg prøvede at balancere på hug, jeg var i shorts, så på knæ duede ikke, der var brændenælder og tidsler i græsset. Det er altså svært, når man samtidig vil prøve at fotografere.

Haren kom nærmere, og nærmere.


Til sidst satte den sig og lyttede, det var helt tydeligt, at den opfattede noget, men den kunne ikke finde ud af, hvor det noget var. Vi sad i lang tid og kiggede på den.


Til sidst hoppede den sin vej igen, og vi kunne få strakt de gamle ben ud igen



PS Kære mor, hvis du følger med deroppe i himlen, så læg venligst mærke til, at jeg skrev strakt ud, og ikke strukket ud, jeg tænkte på dig, da jeg skrev det, min dejlige dansklærermor ;-)

11 kommentarer:

  1. Det er helt fantastisk at være så tæt på naturen og få så fantastiske billeder! Sikke en skøn tur I har haft.

    SvarSlet
  2. åh ja det danske sprog... der er også den med at ligge og at lægge, men her har du jo nok heller ikke kvaler, som mange danskere ellers har? :-)

    SvarSlet
  3. Herlige billeder :-)

    SvarSlet
  4. Tusind tak for billederne. De var herlige at se for en bypige som mig, der tit og ofte er en skabs-landpige ;-)

    SvarSlet
  5. Der er da ingen tvivl om, at din mor følger med deroppe i himlen. Måske hun sendte den smukke hare til dig, netop for at du skulle mærke hende. Bare en tanke...

    Det var en dejlig tur, du tog mig med på. Tusind tak for dit altid store nærvær i dine skriv ;-)

    SvarSlet
  6. Hvor er sådan en hare dog et flot og stort dyr. Jeg ser dem oftest når jeg er i bil, selv inde midt i byen. Desværre bliver de så frygteligt stressede af billygterne. Jeres hare så dejlig fredfyldt ud.

    SvarSlet
  7. Sikke en dejlig oplevelse, Lene!

    SvarSlet
  8. Sikke en oplevelse at få haren så tæt på. Jeg tænker på, om den mon havde et budskab, den skulle levere til dig? Tusind tak for dejlige billeder.

    SvarSlet
  9. sikke en oplevelse I der fik... og tak fordi du delte de skønne billeder med os.

    SvarSlet
  10. Tenk å komme så nær innpå en hare. Heldiggris! Hvordan klarte du å holde hunden i ro?

    SvarSlet
  11. Anette B, vi får mange gode oplevelser på gåturene om aftene :-)

    Anne, jeg kan også blive i tvivl, men jeg har nok arvet lidt efter min mor :-)

    Tak Miri :-)

    velbekomme, Anita, jeg er blevet landbo pige, men det har jeg ikke altid været :-)

    Tak Jeanette Mariae, den tanke er da dejlig :-)

    Stine, det stress kender jeg godt, jeg får helt ondt af det arme dyr.

    Madame, det var det :-)

    Johanne, man ved aldrig :-)

    Selvtak Kagekone

    Hege, vores hund er godt opdraget (og i snor), og jeg syntes det var fantastisk at have haren så tæt på :-)

    SvarSlet