fredag, august 22, 2008

EN FLIG AF PARADISET

Solen bager, og jeg sidder på terrassen med en kop te og et blad og sveder. Det er skønt.


Bare tæer og stilhed, landmanden kører på marker længst væk fra stuehuset, så jeg hører kun traktorbrummen, når medhjælperen er hjemme for at læsse korn af i maskinhuset. En enkelt fasan giver lyd fra sig og insekter brummer næsten lydløst, men ellers er der helt stille.

Regnmåleren står og troner i bedet, den er et vigtigt redskab i den daglige observation og vurdering, men lige nu er den tom, og det bliver den forhåbentlig ved med at være.


Og inde i vinduet står et bevis på, at jeg lod mig friste i dag. På samme gade som min tandlæge bor der en glaspuster, jeg skulle lige ind og se, hvad hun havde ;-)

4 kommentarer:

  1. Ahhh, sikke en dejlig dag, Lene - her går det strygende :-)

    SvarSlet
  2. Ella, det lyder godt :-)

    SvarSlet
  3. Hold op for noget flot glaskunst. Både det du nu har i vindueskarmen, og det øvrige hun har på hjemmesiden. Det er ægte brugskunst = kunst der kan bruges. Ikke alt for vildt, men alligevel personligt.

    SvarSlet
  4. Conny, jeg bliver mere og mere glad for glaskunst, og til brylluppet i går var der også flere lækre ting. Vores børn gav en vase a la den jeg havde købt :-)

    SvarSlet