tirsdag, august 12, 2008

FRISK LUFT

Og teknikeren kom 8.30 efter at have ringet til landmanden 15 minutter før for at varsko sin ankomst. Nå men jeg var jo klar – parat- start ved sommerhuset allerede kl. 7.30, så jeg havde nået at læse avisen og damebladet og var gået i gang med rengøring.

Teknikeren hyggede sig udenfor, og imens fik jeg taget det inden døre, som jeg havde bestemt mig for, så da han kørte, greb jeg kameraet og gik mig en lang travetur.


Først ned af hulvejen til stranden, i dag kom der ingen biler, så jeg havde vejen helt for mig selv.


Lyngen blomstrer flot både i mosen, ved sommerhuset og langs hulvejen. Hvert år tænker jeg, at i år vil jeg plukke en buket, og hvert år glemmer jeg det igen, men jeg nyder den smukke lilla farve på mine traveture.


Når jeg er fri af hulvejen, kommer jeg til hestene, der er altid nogle at kigge på, og de var også interesserede i at snakke med mig, indtil det gik op for dem, at jeg ingen godter havde med, så kunne det være lige meget.


Længere nede ligger ”mumihuset”, datterens drømmehus, sådan skal hendes hus se ud, når en gang ......


Og så er stranden der. Efterhånden er det så varmt, at jakken er røget af, og luften er frisk og mild, det lufter kun lidt.


Men der er ikke mange mennesker på stranden, det hjælper dog, da jeg kommer hen til vejen op til Blokhus, her bader folk også.


Turen går hjemad, op gennem Blokhus, hen af de små veje med sommerhuse, et sted er de ved at bygge et træhus, det må jeg ned og kigge på en anden gang.


Da jeg står ved sommerhuset igen er der gået 1½ time, og ben og fødder ømmer sig lidt, men hjernen er blevet luftet igennem, og det trængte jeg til.

11 kommentarer:

  1. Det var en dejlig vandring sammen med dig. Vandet ser skønt ud, det frister.

    Jeg ønsker dig en fortsat dejlig dag ;-)

    SvarSlet
  2. God tur, ømme ben, nu kan du vel sidde lidt?

    SvarSlet
  3. jeg tænker som Sifka...benene op og en kop te ??
    men sikke dejlige billeder :-)

    SvarSlet
  4. Tak jeanette mariae, jeg skulle have haft badetøjet med :-)

    Sifka jeg har siddet og ligget :-)

    Anne, der er drukket te og sovet :-)

    SvarSlet
  5. Så fik du det som du havde ønsket dig: Helt fri - for han kom jo tidligt;-) Og så kunne du tage os med på tur - tak for det...

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig tur :) Tænk at han allerede kom kl. 8.30 - men så fik du da tid til gåtur og lidt afslapning :)

    SvarSlet
  7. selv tak fru koch, ja og jeg nåede hjem og nåede noget af det jeg skulle her hjemme :-)

    Nemlig Helle :-)

    SvarSlet
  8. Sikke en dejlig dag, du har haft, en rigtig energioplader :)

    SvarSlet
  9. Jette, ja og så endte jeg alligevel med at ligge på sofaen her hjemme, træt og lidt halvsløj :-)

    SvarSlet
  10. SUK - hvor vil jeg gerne paa ferie i dit sommerhus. Det ligger da helt fantastisk!

    SvarSlet
  11. Tina, det kunne være rigtig hyggeligt :-) og det ligger smukt, inde i skoven med masser af muligheder for traveture :-)

    SvarSlet