onsdag, august 13, 2008

SUPPETID

Vejret i dag har været så voldsom i skift mellem mørke og lys, så selv jeg har lagt mærke til det på arbejde.

Landmanden tager ud og støtter AaB, jeg meldte fra, for med tanke på mandagens arbejde, så var jeg bange for, at jeg ville sove mig igennem fodboldkampen.

Aftensmaden skulle være nem og hurtig tilberedt, så vejrsituationen gav mig lyst til suppe, og det blev min yndlingslivret som barn, oksekødssuppe med kød – og melboller. I dag er det jo nemt, et hurtigt greb ned i butikkens fryser og jeg havde suppe med tilbehør, og nej ikke noget med de der kombi poser. Jeg skal have den store pose kød – og melboller til en liter suppe ;-)

Om lidt er suppen og det gode speltbrød klar. Jeg glæder mig allerede :-)

5 kommentarer:

  1. Uhm suppe... og jeg forstår godt, at du snupper en afslapningsaften. God fornøjelse med den :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder dejligt. Her står den på fadkoteletter med ris og lidt salat. Det er også nem mad i dag, da min nakke strejker.

    God aften til dig, Lene og god tur til landmanden. Håber det holder tørvejr! ;-)

    SvarSlet
  3. Tak skal du ha Liselotte, jeg er ved at line op til den, så jeg kan nyde den med god samvittighed :-)

    Tak Jeanette Mariae, og nu har vi jo ingen børn hjemme mere = flere penge til forældrene :-) så landmanden har købt billetter under halvtag.

    SvarSlet
  4. Uhm suppe, mon ikke snart manden kan lokkes til det?

    Herhjemme er jeg den eneste der spiser melboller, men pyt jeg spiser gerne en pose alene. Kan stadig huske første gang jeg skulle varme sådan en omgang - de kogte, og manner STORE melboller man så fik!

    SvarSlet
  5. Lise velkommen her, og melboller er min livret, især hjemmelavede.
    Og de store melboller? dem kender vi godt, da landmanden en sjælden gang skulle lave mad :-)

    SvarSlet