lørdag, september 20, 2008

DET ER EFTERÅR

Godt nok har jeg stadig bare fødder, men nu kan jeg høre musene i mellemrummene mellem væggene, snart finder de vel også skabet under vasken, det er tid til at finde musefælden frem.

Sikkert tegn på efterår!

Update: mens jeg skriver dette, kigger jeg hen mod lyden, og så ser jeg halen af en fugl udenfor øverste del af vinduet. Den sidder og pikker mod træværket, mon der gemmer sig lækre insekter i mellemrummet mellem vindue og karm?

Efterårstegn ?

Hvad er efterårstegn for dig?

5 kommentarer:

  1. Forhåbentlig viser eftersårstegnene sig ikke som mus hos mig... i min tidligere lejlighed havde jeg én, der pilede hen over stuegulvet... og jeg lå søvnløs om natten!

    Så hellere det, at støvlerne skal på og man kan hygge sig indendøre mens det rusker udenfor... masser af stearinlys - det er efterår!

    SvarSlet
  2. At vågne op, som i dag, til lyden af regn på ruden.
    Kigge ned på vejen, og se at der så små begynder at ligge lidt plade hist og her.
    Efteråret er ikke min ven, men jeg prøver.

    SvarSlet
  3. Nille, lysene er også min favorit :-)

    Therese, jeg håber solen kommer over til jer, her skinner den dejligt :-)

    SvarSlet
  4. Efteråret er blandt andet naturen der pakker sammen efter en dejlig sommer. Skønne farver spiller om kap i løvet. Tid til mere tøj og kølige nætter (har skrabt is af ruden i går morges :(. Jeg både elsker efteråret og er træt af det...

    SvarSlet
  5. Else, farverne er så smukke, luften har en sprødhed, men is på ruderne kan vi godt undvære :-)

    SvarSlet