mandag, september 08, 2008

SOLEN ER SÅ RØD MOR


Aftenen forsatte, som den var begyndt, med lænestolhygge, men jeg måtte lige ud og fotografere solen, så fik jeg da også lidt frisk luft.


Sangen, syntes jeg, var noget af det mest triste som barn, men den hørte til nogle af de sange fra ”De små synger”, vi altid sang ved sengetid. Egentlig når jeg læser teksten i dag, er den ikke trist, men dengang syntes jeg, den var sørgelig.


Der var ikke noget trist over solen, den stod flot rød mellem træerne og kun vandpytterne røbede, at der tidligere havde været regnvejr.

10 kommentarer:

  1. Sjovt... som barn syntes jeg også den var så sørgelig og man hørte den lige før man sov ind. I dag elsker jeg den og den passer så godt på dit billed :-)

    SvarSlet
  2. Smukke , smukke billeder :-)
    Du bor så smukt, der er luft og udsyn og højt til loftet!
    Jeg synes også sangen var noget så sørgelig og uhyggelig...Den der lurende ræv!

    SvarSlet
  3. Det er sjovt, for jeg synes også, at det var en meget trist børnesang. Det synes jeg egentlig stadig den er, men jeg ved, at mange holder meget af den.

    Da jeg var barn, tilbragte jeg meget af min tid hos en ældre tante og vi sov i samme seng, da pladsen var trang. Jeg sang altid en fem-seks børnesange for hende og en af den var min egen yndlingssalme: Altid frejdig, når du går. Den elsker jeg endnu. Og den rummer jo også et aspekt af tristhed på en eller anden måde, men sådan er der jo så meget.

    Det blev lidt længere. Dine solbilleder er bare smukke. De indgyder håb om en lykkelig fremtid på en eller anden måde.

    God dag til dig, kæreste Lene ;-)

    SvarSlet
  4. Da jeg var barn synes jeg også den sang var så trist,men jeg må hvist have fadt i teksten, se om jeg som voksen ser den med andre øjne.

    SvarSlet
  5. Tak Marianne, stemningen fra dengang kan jeg stadig fremkalde :-)

    Tak Miri,for mig var det nok det med drengene som måske ikke havde nogle senge (og måske ingen mor)

    Tak i lige måde Jeanette Mariae, sangen rummer jo også ord som død, låser, kold og bitter, ingen sted at bo, som for mig var triste ord.

    Conny, hvis du klikker på linket i teksten kommer sangteksten frem :-)

    SvarSlet
  6. Kære Lene
    Nu har læst og sunget for mig selv.
    Sangen er smuk men jeg synes stadig den er trist, da teksten handler om en lile dreng der tænker alt for meget over livet
    Men mange tak for teksten

    SvarSlet
  7. Conny, du har ret, det er en eftertænksom lille dreng.

    SvarSlet
  8. Smuk, smuk solnedgang, passer perfekt til den smukke sang.
    Har altid elsket den og vi har lige sunget den - sønnen og jeg :D

    SvarSlet
  9. Flotte billeder, Lene.

    SvarSlet
  10. Tak Sister, melodien har jeg altid elsket og vi sang den også meget som barn, og så var det jo trygt og godt at sidde hos mor og synge den :-)

    Tak fru green :-)

    SvarSlet