lørdag, oktober 18, 2008

BELØNNING

Så er æblehøsten omsat til drikkelig belønning.

Der var flere end mig, der havde fået den ide at køre æblehøsten til Landkær, så vi holdt pænt i kø, folk hjalp hinanden med at læsse af, så det gik lidt hurtigere.


Æblemostbestyreren måtte op og kravle i æblebjerget for at tømme mine kasser af. Der var 180 kg, så jeg kunne køre hjem med 180 flasker dejlig æblemost.


Nu skal der slappes lidt af, inden aftenvagten står for døren. jeg er alene hjemme, og landmandens vækkeur vækkede også mig tidligt i morges, så jeg er træt lige nu.

Rugbrødsmadder med banan og ost, Eremitkrebsene og en kop te, det kan jeg lige klare.

14 kommentarer:

  1. God fornøjelse med det hele, Lene...og nyd Eremitkrebsene. Jeg står i laaaang reserveringskø på det lokale bibliotek til fortsættelsen...men hva', det bliver vel min tur på et tidspunkt. :-)
    God weekend!

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde, Lea, og bogen tegner godt, jeg nyder hendes fortællestil :-)

    SvarSlet
  3. 180 kg - du må være godt øm i armene! Velbekomme :-)

    SvarSlet
  4. Rigtig god idé med omsætning til most - man bliver helt misundelig! Men selvom vores enlige træ gav fint i år, så kan vi jo slet ikke hamle op med det flotte resultat - til lykke med det :o)

    SvarSlet
  5. Tak Stine, og benene ;-)

    Tak Nina, det her var fra ét træ! :-) så bare vent, måske en dag.

    SvarSlet
  6. Sikke en rigdom med alle de flasker egen most.

    Da jeg var lille, afleverede min mormor også sine æbler og fik most retur.

    Hvor blev jeg skuffet, da det gik op for mig, at det ikke var sikkert, at et eneste af de æbler jeg havde været med til at plukke og samle, var i flaskerne, men det blev hurtigt glemt når mosten skulle drikkes.

    SvarSlet
  7. Det må være dejligt for jer at få 180 flasker æblemost, så kan I lige klare jer et stykke tid.

    Jeg kommer også til at tænke på min mormor, som afleverede sine æbler på et mosteri.

    SvarSlet
  8. Det lyder dejligt med æblemost i rå mængder ! og Eremitkrebsene er skøn læsning - nu er tre´eren også lige kommet...

    SvarSlet
  9. Der må da være nok til hele vinteren.Håber du har haft en god vagt.

    SvarSlet
  10. Mine forældre er af og til kørt til Rynkeby med et trailerlæs æbler og har fået most med retur - men med færgeprisen indregnet kan det dårlig betale sig, hvis de ikke har andre ærinder 'af øen'.

    SvarSlet
  11. Husejer, første gang troede jeg også, at æblerne blev presset mens jeg ventede :-) men det er Ok nu, jeg nyder at æblerne bliver til noget.

    Madame, der er grundlag for eksperimenter med æblemost :-)

    Gitte, jeg kan slet ikke vente til jeg med god samvittighed kan fortsætte med læsningen :-)

    Tak Conny, jeg havde en rigtig god vagt, og vi har helt sikkert nok til vinteren :-)

    Lotte, nej jeg samlede også æbler over flere dage, for jeg ville kun køre en gang der hen.

    Miri, så sandt så sandt :-)

    SvarSlet
  12. 180kg aebler? WOW - sikken en hoest.

    SvarSlet
  13. Tina og så fra et træ :-)

    SvarSlet