tirsdag, december 02, 2008

2. DECEMBER

Min julekalender består i år af opgaver. Hver dag skal gøre jeg noget for mig selv og noget for julen i huset.

I går besøgte jeg Ella, det var varmt og godt, og jeg smiler stadig ved tanken om AC’s udtryk, da jeg fortalte, jeg havde bestilt et halvt grisehoved og skanker til julens hjemmelavede sylte.

I dag har jeg slappet af, travlhed på arbejdet har sat sit spor i benene, så der lades op.

Og noget for julen i huset? Jamen jeg forsøger ihærdigt at få kalenderlyset til at følge med tiden, jeg når det vist ikke i dag, men i morgen er der jo endnu en dag ;-)


Jeg satser på, at tingene glider lidt nemmere i aften på arbejde, nu kender vi alle tre patienterne, og min garvede assistent og jeg måtte flere gange skælde vores unge kollega ud! Hun er gravid, og vi vil ikke have, at hun tumler rundt med tunge patienter og tungt grej, men hun smiler sødt til os og siger, jeg har styr på hvad jeg må og ikke må. Jeg kan blive så glad om hjertet, når jeg tænker på mine dejlige kolleger, og nu må jeg hellere få pakket gaven ind til afdelingens julekalender.

Ha en god eftermiddag og aften.

10 kommentarer:

  1. Godt du kan se frem til at arbejde med gode mennsker!
    Din julekalender med opgaver/ noget for både dig selv og huset - er en skøn ide!

    SvarSlet
  2. Sikke en god julekalender :-)

    Uhm, sylte... Der kom jeg lige i julestemning :-)

    SvarSlet
  3. I lige måde Lene - og god arbejdslysst. Sikke en fantastisk ide med din julekalender, den hopper jeg lige med på! Er det ok, jeg er jo sådan en frygtelig copy-cat - der bare snupper ideerne fra højre og venste... og ikke mindst nordjylland. Kram.....

    SvarSlet
  4. Mon ikke du har nogle kolleger der også smiler ved tanken om dig, Lene - du er et af de dejligste mennesker jeg kender - i tanke som handling - og billeder! :-)

    SvarSlet
  5. God ide, med gøre noget for dig selv og huset.Det godt i passer godt på jeres gavide kolega.

    SvarSlet
  6. Miri, tak :-) og gode kolleger kan man aldrig få for mange af :-)

    Fisker, håber du får sylte til jul ;-) og jeg skal nok blive glad for den julekalender :-)

    Kære fru copy koch, du skal være hjertelig velkommen til at snuppe ideen, jeg bliver helt beæret :-)

    et cetera, tusind tak :-) jeg sidder her og smiler glad :-)

    Tak Conny, vi er en tung afdeling, så vi vil gerne passe på kollegerne.

    SvarSlet
  7. Jeg har aldrig lavet sylte - men min svigerinde gør, så måske kan håndværkeren få lov til at smage en hjemmelavet der... Jeg har faktisk kun smagt sylte en gang og jeg fik altså kvalme - ikke på grund af indholdet, jeg er jo fra landet, men den konsistens kunne jeg ikke have i min mund.

    Din julekalender lyder perfekt - sådan liddt af hvert dig selv og de andre.

    God og dejlig 3. december.

    SvarSlet
  8. Helle, og her skal vi have sylte hver dag, det er vores tradition fra før vi fik børn, siden er der kommet mange flere til :-)

    SvarSlet
  9. Øv, havde jeg vidst, du kunne bruge et ekstra hoved, havde jeg gerne gemt til dig, nu fik slagteren det med hjem... :) Her koges ikke sylte, men vi spiser det gerne.. Skankerne langtidssteges i ovnen og smager bare skønt... Go´fornøjelse

    SvarSlet
  10. Jette, det er jo først nu, det gik op for mig, at vi ingen grise har og dermed heller ikke noget i fryseren ;-)

    SvarSlet