søndag, december 07, 2008

7. DECEMBER

Bed og du skal få! Nej nej, dette er ikke et indlæg om kristen bøn, men derimod om en artikel jeg læste for noget tid siden.

Den handlede som så mange andre artikler om, når mænd og kvinder går fejl af hinanden, når de ikke siger højt, hvad de forventer af hinanden og mener, at den anden er tankelæser. Den sluttede af med samme pointe som alle de andre, bed om det du vil ha og så får du det, og så kom linjen: det kan du jo selvfølgelig kun, hvis du selv ved, hvad du vil!

Så sandt som det er skrevet.

I morges så jeg på alle mine julekasser og ja det er mine julekasser, for landmanden går slet ikke op i det julepyntede hus, og så prøvede jeg en indirekte bøn.

To kasser med lyskæder blev sat ud på bryggersbordet med en lille post-it seddel på hver, hvor der stod rhododendronbuske og busk ved huset, og så tog jeg på arbejde.

Der var lys i buskene, da jeg kom hjem.


Og vi er inviteret i byen og spise, og det havde jeg slet ikke bedt om ;-) jeg glæder mig, det er så lang tid siden, at vi har været sammen med svoger og svigerinde.

9 kommentarer:

  1. Dette kunne også ske i vores hjem...jeg fik sagt noget om lidt gran og et kæmpelys foran vores hoveddør og bagdør og vupti det stod der også da jeg kom hjem fra arbejde :-)

    SvarSlet
  2. Det er det jeg altid har sagt: Ham der landmanden har du godt nok været mere end heldig med!!!!!

    SvarSlet
  3. Ja sådan er det - hvis bare man åbner munden, eller skriver en seddel - så sker der man ønsker og alle er glade - både for at give og modtage ;) og så bliver det jul igen...

    SvarSlet
  4. Wow, sikken en dejlig mand, sikken en dejlig opdagelse, og sikkert en dejlig aften i byen også. :o)

    SvarSlet
  5. Hvor er det dog en dejlig mand- men du er jo også en dejlig kone :-)

    SvarSlet
  6. Landmanden og du kender hinanden og han vidste at du blev glad, hvis han satte det op. Og det er rigtigt man skal tale til hinanden om hvad man ønsker og forventer - den anden part kan altså ikke tankelæse :-)

    SvarSlet
  7. Jeg tror, at I to er et godt makkerpar, Lene :o)

    SvarSlet
  8. Det er vist det, som på fint hedder 'forventningsafstemning', når man sådan får formidlet, hvad man ønsker sig :-)
    Dejligt at budskabet nåede frem.

    SvarSlet
  9. Anne, her hjælper det ikke at sige det, for hjernen er fyldt med landbrug ;-) men en seddel:-)

    fru koch, jeg er også glad for ham :-)

    helle, tankelæser er meget at forvente af sin mand ;-) det her hjælper på julestemningen :-)

    Nina, vi hyggede os, og jeg glæder mig over lysene i mørket :-)

    Marianne, da jeg sagde tak kiggede han blot på mig og sagde : var det ikke derfor de stod på bordet? ;-)

    Madame, vi har jo kendt hinanden i mange år, men vi går nu også skævt af hinanden, derfor må vi lære at åbne munden eller skrive ;-)

    Lotte, et herligt ord :-) det er vel tit også det, der er skyld i skænderier, at man ikke får afstemt forventningerne?

    SvarSlet