tirsdag, december 09, 2008

9. DECEMBER


Formiddagen er strøget af sted, jeg har haft besøg af vores regnskabsassistent, som skulle hjælpe mig med det nye økonomiprogram. Der er ingen tvivl om at jeg bliver glad for det, men hold fast hvor var jeg træt i hovedet bagefter. Egentlig står der ferie på dagen i dag, men da jeg har været totalt blank for ideer til min opgave, bliver jeg nødt til at få noget lavet i dag.

Jeg har altid været en, der går omkring en opgave som katten omkring den varme grød. Alle mulige papirer bliver læst, ikke alle har relation til netop denne opgave, jeg kan ikke sætte mig ned og begynde at skrive, før jeg har været igennem denne proces.


Nu er der læst nogle artikler, andre er printet ud, og jeg kan mærke at en gåtur må der til, før jeg kan få sat nogle ord på papiret. Deadline i dag er tidlig, der står nemlig julekoncert på programmet i aften, så jeg er i tidsnød lige nu.

Hvordan går du til opgaver? Er du struktureret, energisk, målrettet eller drysser du rundt, laver andet mens du tænker for til sidst at sætte ind med en spurt ved nattetide?

22 kommentarer:

  1. Hmmm... jeg arbejder som du. Trækker tiden... læser lidt, går en tur, bager et brød... og så til sidst, når jeg næsten ikke har mere tid at give af, spurter jeg afsted og når det hele i fin stil. Underligt, men sådan har det altid været med mig :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har det på nøjagtig samme måde som jer.

    SvarSlet
  3. Jeg siger altid jeg arbejder bedst under pres!
    Så derfor bliver lederen til kreds bladet bliver først lavet når redaktøren minder mig om det (altså 5 min i deadline)
    Indlægget fra kredsen i kirkebladet, bliver som regel også først skrevet når det kommer en påmindelse fra præsten.
    Struktur - hvem er det?

    SvarSlet
  4. Liselotte, jeg havde det på fornemmelsen ;-) og vi når det jo:-)

    Stine, og jeg som troede at bibliotekarer var vældig strukturerede :-)

    Eli,jeg kender det :-), men nogle gange gad jeg godt at kende struktur personligt :-)

    SvarSlet
  5. Jeg arbejder forrygende godt under pres;-) Så er det sagt - det der med at være på forkant med tingene kender jeg ikke noget til - og det går jo alligevel... God arbejdslyst lige om et øjeblik:D

    SvarSlet
  6. tjaaa før jeg begyndte at blogge!!! kom jeg igang med det samme, gerne om morgenen.

    men men men....

    efter at jeg er begyndt at blogge, er min verden ændret :-) lige lidt bloggeri, lige lidt drysseri, lige lidt alt muligt andet...og ved I hvad...jeg kan lide det...jeg var alt for struktureret før :-)

    SvarSlet
  7. fru koch, gad vide om vi er et specielt folkefærd, der blogger? Eller om de strukturerede ikke tør komme frem ;-)

    Anne, det bloggen ændrer godt nok på livsrytmen :-)

    Kunne jeg ikke få lidt af dit tidligere struktur:-) bare lidt ikke meget, sådan lidt til husbehov :-)

    SvarSlet
  8. nej Lene ...livet bliver alt for firkantet.... :-)

    SvarSlet
  9. Okay så :-) Anne når du nu siger det :-)

    SvarSlet
  10. Lene jeg læste din beretning om din mors død. Det var lige præcis det jeg mente.
    At turde tage afsked, at turde se døden i øjnene og samtidig opleve det som noget smukt og naturligt. Det synes jeg er fantastisk.


    Opgaveløsning ... jeg siger det samme som alle de andre :)

    SvarSlet
  11. Jeg sætter ind med spurten ved nattetide :-)

    SvarSlet
  12. Jeg drysser også. Starter ud med at tænke en masse tanker om at nu skal jeg også huske dit og dat og endelig også... og så går jeg igang med at drysse indtil jeg ikke kan drysse mere.

    SvarSlet
  13. Jeg har altid været struktureret og i god tid - med opgaver, med møder, med at være færdig - med alting. Sådan rigtig dydsmønsteragitg, men dydsmønster har jeg så aldrig været ;)

    SvarSlet
  14. Pernille, tak fordi du tog dig tiden til at læse det og give din kommentar :-)

    Miri, mødes vi ved nattetid :-)

    frk. Bibo, lige nøjagtig :-)drys drys

    TAK Helle, jeg tænkte det ikke kunne passe, at vi alle sammen dryssede, og dydsmønster tror jeg heller ikke på du har været eller er ;-)

    SvarSlet
  15. Man kan måske sige at jeg drysser, men tænk på alle de ting jeg får fra hånden, mens jeg drysser. Det er til tider ikke småting.

    Jeg bliver aldrig en midnatsnisse, men måske snarere en søndagsnisse. Søndag, sidst på eftermiddagen, kan jeg pludselig manifestere et voldsomt overskud, blive vildt struktureret og så ærgre mig over, at jeg skal på arbejdet om mandagen, nu jeg lige er kommet i stødet.

    SvarSlet
  16. Sifka søndagsnisse :-) du får så meget fra hånden, så hvis det er drys ;-) så ved jeg ikke hvad jeg gør :-)

    SvarSlet
  17. Jeg er nok mere målrettet - til husbonds irritation. Han er nemlig helt modsat og udsætter alt til allersidste sekund. Det var lige sådan i skolen for os begge to :o)

    SvarSlet
  18. Madame, jeg tror det følger os i hele livet. Min søster og jeg er som du og monsieur, dengang og nu :-)

    SvarSlet
  19. Struktureret, energisk og målrettet, det er lige mig.
    Hvad hedder økonomiprogrammet?

    SvarSlet
  20. Sister, jeg vidste det :-) Økonomiprogrammmet er bedriftløsningens onlineprogram, så nu slipper jeg for at skulle aflevere disketter på landbocenteret, og jeg kan overføre kontoudskrift fra bank til program, så jeg slipper for at skulle taste tekst og beløb ind, kan nøjes med kontonummer :-)

    SvarSlet
  21. Jeg må være undtagelsen der bekræfter reglen ;-)

    SvarSlet
  22. Stine selvfølgelig :-)

    SvarSlet