tirsdag, januar 20, 2009

LIGE OM LIDT

Vi vil ikke gå glip af indsættelsen af den nye præsident, så teen er ved at blive brygget, bollerne bliver lunet og jeg vasker gulv, ikke fordi Obama bliver præsident ;-) men fordi der trænger.

Det her er historieskrivning, ja det er vel alt, men denne dag må få sit eget kapitel. Jeg har hos andre kommenteret om min angst for tendensen til at gøre Obama til en frelser. Intet menneske kan klare at ændre verden på egen hånd, det sker kun på film og i bøger, og derfor kan Obama hurtigt blive pillet ned fra piedestalen. Lad os håbe, at andre bakker ham op, så han får en chance for at leve op til sine løfter.


Skumringstimen er her, vi vil synke ned i stolen og lade aftenen komme, mens vi lytter til Obamas tale.

8 kommentarer:

  1. Hvor er det sjovt; jeg har også selv lige brugt ordet 'piedestalen' på min blog, for det er ligefør jeg ser ham sidde deroppe. Der må være koldt, trods alt...

    Jeg tror på, det er den helt rigtige præsident, men som du siger, så kan han ikke frelse verden, men han kan gøre en hel del bedre end Bush gjorde. Dét tror jeg fuldt og fast på.

    Jeg er også hoppet i sofaen. God fornøjelse ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg sidder og kigger med paa msn.com, selvom jeg burde arbejde... :-)
    Jeg er helt enig med dig. Jeg er sikker paa, at Obama kan udrette gode ting for mange amerikanere, som har lidt under Bush. Men han er ikke en frelser. Han er et menneske ligesom du og jeg.

    SvarSlet
  3. Anita, tak i lige måde. Jeg syntes han gjorde det godt. :-)

    Fisker og det syntes jeg også hans tale vidnede om, her var ikke jeg men vi :-)

    SvarSlet
  4. Hvis man ikke tror eller forventer noget så kan man kun overraskes - og jeg vil lade mig overraske...

    SvarSlet
  5. Jeg syntes, at hans tale var god, og jeg håber meget på, at han kan holde til mosten.
    Jeg tror aldrig, at forventningerne har været så høje til et enkelt menneske - hvad han jo trods alt kun er...

    SvarSlet
  6. Godt du vaskede gulvet :-)
    Enig; den mand kan ikke leve op til alt det verden forventer af ham.
    Men lidt har bestemt også ret :-)

    SvarSlet
  7. Du har ret - det var også mine tanker om Obama :)

    SvarSlet
  8. Og Marianne, jeg håber det bliver en positiv overraskelse :-)

    Ellen, jeg kan også få ondt i maven på hans vegne :-) men som du syntes jeg hans tale var god, den skøjtede ikke hen over problemerne, men så dem i øjnene.

    Miri, lidt har bestemt ret, men jeg er bange for at folkemeningen hurtigt kan dreje, hvis man mener det går for langsomt :-)

    Helle, godt vi er enige :-)

    SvarSlet