lørdag, januar 10, 2009

NÅ MEN

Man har et standpunkt til man tager et nyt.

Så nu har jeg netopkobling i sommerhuset, og mens skæret fra brændeovnen lyser op og varmen breder sig i huset, sidder jeg her og hygger mig.


Kroppen er dejlig afslappet efter en lang gåtur til havet, og Laika ligger i sin kurv og nyder at være tæt på sine mennesker.


Gåturen gik forbi skudehandlen, så nu er der købt hvid te med jordbær og kiwi, som er smagt og godkendt. Byen er tømt for turister, nogle få havde fundet ned til stranden, men butikkerne havde ikke meget gang i den. Vi støttede en butik med at købe to lanterner, nu står de og pynter ude på terrassen.

11 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok dejlig hyggeligt - God Weekend til dig og familien :-)

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Margrethe :-)

    SvarSlet
  3. Sikke nogle flotte og dejlige stemningsfulde billeder - både fra lørdagen men også indlægget om, hvad en kartoffelavler laver om vinteren... - hvilket i øvrigt var spændende at læse om! Anede da ikke, at kartofler i den grad kunne støve?

    Og så var jeg jo nysgerrig og klikkede på linket til Skudehandlen. Sikke en lækker butik!! - Med masser af spændende fristelser kunne jeg forestille mig!?

    Ha' en god weekend!

    Mvh. Ditte

    SvarSlet
  4. Forresten Lene, syntes jo at din hvide te med jordbær og kiwi lød som en te, der måtte smages! Så jeg har googlet den, og er det ikke den te, der hedder: Pai Mu tan?

    Mvh. Ditte - igen...

    SvarSlet
  5. Ditte,hold da op så tidligt du er oppe :-)
    teen hedder Pai Mu Tan :-)

    Vores kartofler er avlet i spagnum jord, og når de så bliver blæst tørre, så hvirvler spagnum jorden rundt, når der sorteres.

    SvarSlet
  6. Skønne billeder.

    SvarSlet
  7. Hvor ser der skønt ud - så stille og fredfyldt, der kunne jeg godt drømme mig hen :-)

    SvarSlet
  8. Smukke billeder, og det ser rigtig hyggeligt ud.

    SvarSlet
  9. Tak frk. bibo :-)

    Marianne, fra den første dag jeg så stedet har jeg følt ro og fred her :-)

    Helle tak :-)

    SvarSlet
  10. Tak for svaret, Lene - jeg må ud og søge :o)

    Ja, det var ikke med min gode vilje, at jeg var oppe på det ukristelige tidspunkt! Men jeg havde puttet min 4 årige søn i aftes og faldt selvfølgelig selv i søvn.... - og vågnede kl. 02.30 og kunne ikke sove ved tanken om min forestående eksamen om 1½ uges tid.

    - Har iøvrigt tænkt mig at søge job på hæmatologisk- og på gynækologisk afdeling! Det er meget angstprovokerende at skulle ud i det virkelige liv og ikke længere være beskyttet af "bare" at være studerende!

    Mvh. Ditte - undskyld jeg sådan skvadrer...

    SvarSlet
  11. Kære Ditte, en af min medbloggere, som desværre nu har lukket sin blog plejede at sige, ingen undskyldninger på min blog.Det tror jeg, at jeg vil have som motto, så du skvadrer ikke :-)

    Mon ikke også det faktum at du ikke er først i tyverne, men har erfaring fra livet og ovenikøbet er mor gør, at du tænker langt mere over hvordan det er, når du kommer ud som sygeplejerske? Jeg håber dine fremtidige kolleger vil tage godt imod dig, for en god modtagelse er alfa og omega til at blive sluset ind i arbejdsrytmen. De specialer lyder rigtig spændende, og så tager jeg hatten af for dig, at du har taget den uddannelse og samtidig har været mor. Du må godt klappe dig selv på skulderne og sige godt gået, Ditte :-)
    kærlig hilsen Lene

    SvarSlet