tirsdag, februar 17, 2009

MOTIONSMAD

Vibeke foreslog mad, der steger i ovnen, mens jeg gik tur, som løsning på, at jeg gerne ville alt på en gang, slappe af, lave ordentlig mad og gå en tur.

Så er det jo herligt, at Vibeke selv leverer en opskrift til formålet, det er ikke sidste gang, den bliver lavet. Der var gris i fryseren, kartofler i laden, pastinakker, hvidløg og citron i køkkenet, så jeg manglede blot pærer til retten, de blev købt i går.


Alt kom i ovnen, og Laika og jeg gik en tur, mens solen gik ned i vest. Vi havde dog ingen mus med ;-) så vidt vi da ved, men Laika prøvede godt nok at få snuden helt ned under sneen flere steder.


Hundred mus med haler på
og bittesmå sandaler på
gik morgentur med smedens hest,
mens himlen selv gik ned i vest.


Vrøvlevers af Halfdan Rasmussen

11 kommentarer:

  1. Hvor er det smukke vinterlandskaber, du har fanget. Gået tur og lavet mad samtidig, det er genialt. To fluer med et smæk. Ja, man bliver virkelig inspireret her i blogland.

    SvarSlet
  2. Hvor er det nogle fantastiske billeder!! Der har nok gemt sig nogle gode spor i sneen :D

    SvarSlet
  3. Tak Manna, blogland er i sandhed en inspirationskilde på mange måder :-)

    Tak Anette, Laika var i hvert fald vældig interesseret :-)

    SvarSlet
  4. I disse dage laves ikke mad her, det er planlagt, men opskriften med rodfrugterne kunne godt friste. Har vist en Rømertopf langt inde i skabet... den må graves frem, når vi igen bliver flere :)

    SvarSlet
  5. Herlige fotos du har taget. Tror hunden har ret- musene følges med jer - alle 100 - nede UNDER sneen. Ser lige billedet i hovedet- tihi.

    SvarSlet
  6. Smukke smukke stemninger du har fanget, Lene - og du skal da ha' et rømertopf - den er skøn at lave den slags mad i - saftigt, uhmmm :-)

    SvarSlet
  7. Jette, jeg elsker rodfrugter bagt i ovn, men jeg kan godt forstå du ikke laver mad lige nu ;-)

    Tak Karin, :-) ja de mus gad jeg godt se

    Tak Ella, jeg kan se både du og Jette anbefaler so ein ding :-) så det skal da overvejes :-)

    SvarSlet
  8. Rigtig flotte vinter billeder og så vers af H. Rasmussen, det kan ikke være bedere,

    SvarSlet
  9. Ham er jeg også vild med, Conny :-)

    SvarSlet
  10. For ligesom at følge op på Ella, så jeg, de der Rømertopf er på bud i Fakta.... men kan ikke huske prisen :) Go' fridag

    SvarSlet