tirsdag, april 14, 2009

DEN RETTE INDSTILLING

Regnen kom og satte en stopper for kartoffellægning. Så hoppede landmanden bare over på en traktor og pløjede videre, efter sønnen havde holdt fyraften.

Jeg kiggede på regnen og huskede børns indstilling til regnvejr, gik ud og slæbte havemøblerne over på vaskepladsen, tændte for højtryksrenseren og vaskede møbler, mens regnen holdt mig ved selskab.

Det er forår nu, jeg frøs ikke engang. Mild regn, fuglesang og vaskepjaskeri, hvad mere kan man ønske sig?

Lige nøjagtig! Regnen stoppede, da jeg var færdig, og så hoppede landmanden over på traktoren med kartoffellæggeren, og jeg klippede roser ned.

Nu er aftensolen fremme, og jeg har været igennem alle de billeder, som ligger i kassevis for at finde det billede, jeg kunne huske.

10 kommentarer:

  1. Hæ hæ - sikke et par. Sommerregn og bare tæer i vådt græs - ih hvor jeg husker fornemmelsen...

    SvarSlet
  2. Pollyanna, jeg kan huske hvordan de hoppede rundt i vandet, og først troede de, jeg ville skælde ud, men da de så så kameraet, så grinte de over hele femøren :-)

    SvarSlet
  3. fantastisk billede - og du synes garanteret det var i går!Knus herfra

    SvarSlet
  4. Årh hvor et skønt billede :D Skøn idé med havemøblerne :D

    SvarSlet
  5. fru koch, ja jeg gør :-) og jeg bliver så rørt når jeg kigger billeder og husker små episoder ;-)

    Tak Anette, både havemøbler og jeg fik en omgang vand :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er de kære i vandpytter, og hvor er I flittige. Snart kan vi købe nye kartofler, fordi I er i gang lige nu. jeg glæder mig.

    SvarSlet
  7. Åh sikke et dejligt billede, Lene! Jeg kan også huske sådan nogle situationer med min søn - børn har åbenbart en forkærlighed for vandpytter :o)

    SvarSlet
  8. Betty, og vi nyder stadig de gamle kartofler, de er stadig langt bedre end nye udenlandske :-)
    Men en ny kartoffel med cremefraiche rørt med persille og salt, uhm så behøver jeg ikke andet :-)

    Madame, vi andre går udenom en vandpyt, børn hopper lige ud i den :-) Vi har helt glemt hvor sjovt det er :-)

    SvarSlet
  9. Du har så ret! Det handler om at se muligheder i stedet for begrænsninger - også når det kommer til vejrliget.
    Billedet fra dine gemmer kunne have været af mig og min bror - både udseende, aldersfordeling og attitude passer :-) Vi legede ALTID ude, det var bare et spørgsmål om at få olietøjet og røjserne på, når himlen åbnede sluserne.

    SvarSlet
  10. Lotte, mon din mor også sidder og kigger billeder og mindes ;-)

    Der findes ikke dårligt vejr, det drejer sig blot om påklædningen :-)

    SvarSlet