tirsdag, april 07, 2009

KALD DET KÆRLIGHED

Vi nåede lidt af hvert.

Tedrikning på terrassen, mens solen skinnede, og forårsblomsterne rigtig gjorde sig til.


Lænestolehygge med lys tændt og læsning af aviser, mens regnen og blæsten huserede udenfor.

Blomsterplukning i haven og efterfølgende besøg hos mors gravsted.

Frokost og eftermiddagskaffe ved spisebordet, hvor vi en gang sad 7 personer omkring.


Snak om fortid, nutid og fremtid alt imens vi studerede alle de billede, min far i sin tid selv tog og fremkaldte, og som min mor heldigvis havde skrevet tekster til, så vi nu kan hente navne og begivenheder frem.


Et år er gået snart, siden min mor døde, og hvor var jeg dengang bange for, at vi også ville miste vores far, måske ikke fysisk men mentalt, men det har vi ikke. Han er stadig den dejligste far.

11 kommentarer:

  1. Det er ikke svært at mærke snerten af lykke i dit indlæg :-)

    SvarSlet
  2. Kære Lene.
    Det lyder til, at det har været en god dag med din far.
    Knus fra
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Lene.
    Jeg kan mærke kærligheden til dine kære og til livet, helt herovre på Ærø.
    Knus.

    SvarSlet
  4. Anita, det var godt :-)

    Vibeke, en rigtig god dag :-)

    Mette, og netop det nære er jo der hvor lykken findes :-)

    SvarSlet
  5. Kære Lene! Dejligt at se, hvordan kærligheden lyser fra oplægget på trods af mindestunden i tiden hos du og dine nærmeste.

    SvarSlet
  6. Det var vist bare en af de dage, hvor det store, varme smil vender indad, fylder hele kroppen og næsten gør helt ondt.
    Dejlig læsning.

    Og kender vi nu lige navnet på de små, blå blomster? :o)

    SvarSlet
  7. Gisela, mindet er fyldt med kærlighed :-)

    Ellen, det gør vi da :-) og hvis du vidste hvor mange blomster, som jeg har mødt i blogland, jeg bagefter fandt ud fandtes i mine forældres have :-)

    SvarSlet
  8. Dejlig dag I der har haft.... og dem kommer der helt sikkert mange flere af. :)

    SvarSlet
  9. Dejligt at læse Lene...god påske til dig og dine :-)

    SvarSlet
  10. Jette, det er jeg sikker på :-)

    Tak i lige måde Anne :-)

    SvarSlet
  11. Livet er skønt når man læser sådan et indlæg med medfølgende skønne billeder. Livet er lige for, men det er ikke sikkert vi ser det.

    SvarSlet