torsdag, april 09, 2009

PØLSEVOGNEN

Vil du med ud og åbne en pølsevogn?

Hvaffornoet?????

Jo jeg hørte rigtigt. København har Bakken, som motorcykelfolket åbner. Hvalpsund og omegn markerer når havnekiosken åbner skærtorsdag, blandt de deltagende er Farsø MC med kammerater.


Vi blev så nogle af kammeraterne, men uden mad og drikke dur heltene ikke, så en lille madpakke + drikkevarer blev pakket, og så drog vi ud på den første motorcykeltur i år. Motorcyklen er jo solgt, men den nye kommer først til maj, så vi kan lige nå at sige behørigt farvel til den gamle. Den har givet os mange gode oplevelser og mange gode bekendtskaber.


Turen gik over Aggersundbroen, hvor et stort skib skulle igennem, så vi holdt en kort pause og nød synet af vand og skyer.


Der er ikke noget som klap-sammen madder med hjortespegepølse og røget dyrekølle og når tørsten så slukkes i den lækreste æblemost, så har man ikke brug for mere.


Vi var vel over 150 motorcykler, som kørte af sted fra Farsø, og først tog turen gennem Farsø et par gange, så alle byboerne kunne beundre alle maskinerne ;-)


Herefter kørte vi ad små veje gennem Haubro, Svingelbjerg, Vognsild, Gl.Ullits og til sidst endte vi ved havnen i Hvalpsund. Her var der andre end os, der ville være med, jeg tror, der var 300 motorcykler. Vi købte nu ikke noget, men nød at få en snak med de andre MCfolk.


Og den lille herre her blev rigtig beundret, han kunne godt passe i min lomme.


Nu er foråret startet for alvor.

19 kommentarer:

  1. Nåh - hvor er den sød. Synes det er så sjovt at I kører på motorcykel, et eller andet sted forbinder jeg det meget med ungdom og vilde engle(!) Men er sikker på min bedre halvdel ville falde om a bare begejstring, hvis jeg foreslog vi skulle investere i en motorcykel. Tror dog ikke jeg tør...

    SvarSlet
  2. Tak for dejlige billeder og ord. Det var som at være med på turen.

    Jeg fik lige et øjeblik den tanke, "stakkels pølsemand", hvis han skulle bespise alle (fnis...) ;-)

    SvarSlet
  3. Pollyanna, de fleste i dag ovar 40+ ;-) Jeg nyder det og det havde jeg ikke troet :-)

    Jeanette, der blev langet mange pølser og is over disken, han havde fire luger med to piger ved hver, så det gik tjept :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en start på foråret...sikke en dejlig tur I har haft :-)

    SvarSlet
  5. Anne, det var lige som det skulle være, inklusive at fruen her frøs lidt, jeg er en frossenpind på en motorcykel. Hvorfor får jeg aldrig tropicalmoments der? :-)

    SvarSlet
  6. Lyder som den helt rigtige måde at fejre foråret...med en dejlig tur ud i det blå. :-)

    SvarSlet
  7. Det lyder rigtig skønt, og du har ret, når man er ude på den måde, så er nogle "klappelisamler" alletiders.
    Pølsemanden bliver tilsyneladende åbnet med manèr, og han starter med en flot omsætning.
    Jeg er ikke selv til motorcykel, jeg ville dø af skræk, men jeg syntes, at det ser skønt ud, når der er masser af "cykler", Jeg ser de motorcykelprogrammer fra Discovery, det er fantastisk, hvad de bygger.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Lea, det var det for os :-)

    Vibeke, jeg elsker klappelisamler :-)

    Jeg troede heller ikke at motorcykler var noget for mig, men nu elsker jeg det :-)

    SvarSlet
  9. Sikke en fantastisk dag og den madpakke kunne du snildt dele med mig :-)

    SvarSlet
  10. Åh hjortespegepølse (det har vi også både i køleskab og fryser) og røget dyrekølle, det er altså ikke skidt.

    Især dyrekøllen kan få mine tænder til at løbe i vand, det er virkelig noget af det fineste pålæg der findes - sart og mørt som pokker.

    Lækre billeder og rigtig nuser lille vovse.

    God påske til dig og dine.

    SvarSlet
  11. Marianne, jeg gad godt at dele madpakke ned dig :-)

    Lise, det er en lækkerbid :-)
    Også god påske til jer :-)

    SvarSlet
  12. Sikke lækre billeder af alle motorcyklerne. Hos os er det tradition at stå og kigge på motorcykeloptoget St. Bededag, som kommer lige forbi os.
    God påske til dig og familien.

    SvarSlet
  13. Det må ha' været et fedt syn og fornøjeligt at deltage i :)

    SvarSlet
  14. Helle, mon de kører til Fårup Sommerland? for det skal nemlig også åbnes med maner :-)

    Jette, det var sjovt :-)

    SvarSlet
  15. Hvor hyggeligt at vaere med paa turen. Jeg kender jo egentlig en god del af turen - isaer det sydligste. :) Dejlig maade at indvi foraaret paa.

    SvarSlet
  16. Tina, og jeg tænkte på dig Og Irene, da færgen kom ind ;-)

    SvarSlet
  17. Så kan det næsten ikke blive mere Jydsk :D
    Dejligt.

    SvarSlet
  18. Sister, ægte billede af jyder :-)

    SvarSlet
  19. er der mc træf ved pølsevognen i Hvalpsund på andre tidspunkter på sommeren

    SvarSlet