lørdag, april 04, 2009

TRAPPETE

Vejrtrækningen falder roligt på plads.

Fuglenes sang lyder alle steder fra, jeg kender ikke de forskellige triller, jeg nyder dem bare.

Ude i det fjerne høres bilerne, og ind imellem blander en motorcykel sig i koret.


Landmanden må køre noget herfra, for jeg kan ikke høre traktoren. Om lidt kommer han ind til frokost, så jeg dropper mejeri og bibliotek, det er mere vigtigt at have de få pauser, landmanden holder, sammen.

Datterens bålpude holder bagdelen varm, det er stadig lumsk at sidde på en trappesten og nyde solen.


Nu er der gjort rent, trægulvene må vente med gulvvask til mandag, men væggene i badeværelset er vasket ned. Jeg ved ikke lige, hvad der gik af mig, det har jeg aldrig prøvet før, det må være foråret ;-)

13 kommentarer:

  1. SIkke du har knoklet med rengøring. Det er så fantastisk det her vejr - der er omkring 18 grader på vores terasse - det er dejligt. God lørdag.

    SvarSlet
  2. Hej Lene, der ser altså dejligt ud, - det man kan se på dit billede, det inviterer til hygge på trappestenen, men det er nok rigtigt, at man skal passe på.
    Ha en rigtig god dag!
    kærligst
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Anette, det er ganske enkelt herligt :-)

    Tak i lige måde Vibeke, jeg nyder i små doser trappens sol, men endnu er det koldt her hos os :-)

    SvarSlet
  4. Det var et rigtigt forårsindlæg med forårsrengøring, forårssol, forårste på trappen, forårsblomster ved siden af- kort sagt FORÅR

    SvarSlet
  5. Karin, foråret har sandelig holdt sit indtog her og forhåbentlig også hos dig :-)

    SvarSlet
  6. Trappete, så poetisk:) God lørdag.

    SvarSlet
  7. Tak i lige måde Sifka, jeg bliver inspireret til nye ordsammensætninger af dig og andre :-)

    SvarSlet
  8. Ja det forår det gør noget ved en, jeg får også lyst til at rydde op i alt vinterens skidt :):) åbne vinduerne og lade den dejlige luft komme ind

    SvarSlet
  9. Pernille, jeg stornyder denne lørdag :-)

    SvarSlet
  10. Foråret er lig med rengøring på en eller anden måde. Alt det skønne lys vi nu bliver begavet med er også så afslørende.

    Det er dejligt at høre, at du også husker pauserne. Du har jo trods alt ferie.

    Knus fra engen ;-)

    SvarSlet
  11. Jeanette, jeg har holdt pauser det meste af dagen :-)

    SvarSlet
  12. Trappete ... her hjemme er det også noget særligt når det bliver årstid til at sidde på trappen med the, kaffe eller bare et glas vand.
    Vi har tykke sivmåtter liggende fast i garderobeskabet i gangen, så man hurtigt og nemt kan få lidt lunt at sidde på.

    SvarSlet
  13. fru green, det er en skøn tid og med lidt lunt til bagdelen, så sidder man godt :-)

    SvarSlet