fredag, april 24, 2009

WHISKEY IN THE JAR

Egentlig har de vel været en del af mit lydbillede, siden jeg var ung.

No nay never, Molly Malone, og mange andre er med i min sangrygsæk.

I aftes blev landmandens julegave fra mig indløst, og vi fik en hyggelig aften sammen med Dubliners.


De ældste af dem bliver 70 i år, de yngste er midt i 60erne, skægget og det lidt vilde hår gør, at de ser ældre ud, men de kan spille, fingrene fløj over strengene på violin, guitar og banjo.Og jeg var tilbage til sygeplejeskolens tid sidst i 70erne, hvor deres musik var en del af festerne sammen med Rød Tuborg ;-) I aftes fik vi en håndbrygget øl, Dubliners ale, brygget specielt til aftenen.

Det var en dejlig aften og fuld valuta for pengene. De startede kl. 20, og de sluttede først kl. 22.45 med kun 20 minutters pause.

12 kommentarer:

  1. I fik da noget for pengene, Lene. Skønt, når man får lov til at se andre dyrke det, de elsker :-)

    God fredag :-)

    SvarSlet
  2. Dubliners...deres har jeg også hørt på en sygeplejeskole tilbage i 70érne...dog uden rød tuborg :-)

    SvarSlet
  3. deres...musik...

    SvarSlet
  4. Nej, hvor sjovt. Dem er jeg jo vokset op med, som fast lydtapet frem til de sene teenageår. Min mor og far elskede dem, så det kom vi børn også til ;-)

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig aften i har haft midt i jeres travle liv - skønt at giver jer tid.

    SvarSlet
  6. Liselotte, ja også i den grad. det var så godt at se de gamle gå til den, så kan vi også, når det engang bliver vores tur ;-)

    Anne, folk music, strik, minushæl og øl, så føler jeg mig hjemme ;-)

    Jeannette, de startede i 62, da var jeg fem år gammel, men det er først da jeg blev ung, at jeg husker musikken :-)

    Marianne, gaven blev jo købt til jul :-) så må en landmand blot stå af traktoren, og det gjorde han også med glæde :-)

    SvarSlet
  7. Jeg kender dem kun sådan lidt... men det lyder som en vildt dejlig aften :)

    SvarSlet
  8. Åh, jeg ÆÆÆLSKER The white Rover!!! Den er en del af mit soundtrack fra studietiden, hvor det bedste ved feltturene var når man kunne lokke Rune med guitaren til at spille og vi alle skrålede Noooo nayyyy never :-D

    SvarSlet
  9. Det lyder som en skøn oplevelse, Lene! Jeg har sendt mange numre ud i æteren med netop dem :O)

    SvarSlet
  10. Helle, du er jo også så ung ;-) det var en dejlig aften :-)

    Lotte, den er nemlig rigtig god til at få luftet sangstemmen med :-)

    Madame, det kunne jeg forestille mig :-)

    SvarSlet
  11. Jeg bliver helt misundelig. Jeg så dem for nogle år siden i Musikhuset i Århus og det var en kæmpe oplevelse. De kan virkelig deres kram, de gamle.

    SvarSlet
  12. Estermarie,velkommen her :-)
    Og det var virkelig en god oplevelse :-)

    SvarSlet