onsdag, maj 27, 2009

LUTTER LAGKAGE


Dagen er strøget af sted

Sønnen er en af dem, der aldrig har nogle ønsker, så gode råd var dyre, når man gerne vil give ham lidt sammen med pengene. Han drømmer om ferie i New York, så den ene gave blev to rejsebøger om NY, det faldt i god jord.

Førhen når jeg bagte pizza, fulgte jeg opskriften, hvor revet ost kom på til sidst. Det fik sønnen efterhånden lavet om, så osten kom på før alt fyldet. I dag fik han så sin mors kogebog, og i den var en opskrift på pizza a la sønnens metode. Sammen med bogen fik han en pizzabagesten, så han kan bage lækre pizza selv, og som overraskelse til frokost serverede jeg hjemmebagt pizza med rucolasalat.

Arbejdsdagen sluttede af med lagkage. Denne gang lavede jeg en variation af fødselsdagskagen herhjemme, så der blev smurt nutella på bundene, før fløde, frosne jordbær og hindbær blev lagt på. Det faldt i alles smag.


Nu er den unge mand kørt ud for at omsætte gavepengene til gaver, for det er jo det mærkelige, så snart han har pengene, ved han godt, hvad de skal bruges til. Eller måske handler det bare om manglende tiltro til sine forældres evne til at købe det rigtige ;-)

9 kommentarer:

  1. Mange gange tillykke med sønnen. Tiden går hurtigere end vi aner og der bliver så store på et splitsekund. Alligevel vil de altid være vores små,og vi kan ikke lade være med at passe lidt på dem. :.)

    Dejligt at læse om hans glæde ved gaverner, som jeg syntes var rigtig gode.

    Fortsat rigtig god dag og
    Venlig hilsen
    Henriette

    SvarSlet
  2. Høres ut som din sønn har fått masse godt og flott i dag. Bøker, kake, pizza. Han er virkelig heldig.
    Ha en god kveld :)

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige gaver, I har givet sønnen. Og lagkagen, den lyder helt skøn med nutella. Det vil jeg da prøve.

    Fortsat dejlig dag hos Jer ;-)

    SvarSlet
  4. Tak Henriette, ja tiden går hurtig, og lige pludselig er de flyttet hjemmefra :-)

    Tak i lige måde Fjordheim :-)

    Tak i lige måde Jeannette Mariae, den smagte rigtig godt :-)

    SvarSlet
  5. Et stort tillykke med din søn, Lene! Det lyder som den dejligste fødselsdag og skønne gaver!

    SvarSlet
  6. Tak Madame, og det har været en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  7. Jamen til lykke med ham da.
    Det er rigtigt, at ens børn altid er ens børn, uanset hvor voksne, følsomme og modne de end bliver.
    Jeg er stadig farmands lille pige, hvilket er genstand for store smil hos den næste generation i familien, fordi for dem er jeg en kolossalt gammel moster :-)

    Jeg kunne godt lide den med, at sønnen ikke ved, hvad han ønsker sig, før han har fået pengene :-D
    Godt mor herself har lidt fantasi...

    SvarSlet
  8. Et stor lillykke med sønnen,den lavkage lyder rigtig lækker.
    Kan du have en god aften.

    SvarSlet
  9. Tak Ellen, og moderen er svært stolt, for jeg plejer aldrig at kunne ramme hans ønsker :-)
    Kun da han var lille og al slags lego var velkommen :-)men da fyldte ønskesedlen også flere A4 sider :-)

    Tak Conny og i lige måde :-)

    SvarSlet