onsdag, maj 20, 2009

MORGENTID


Selvom der er et møde på min fridag, så er der tid til at nyde solen, som nu ser ud til at vinde over regnskyerne. Egentlig skulle jeg ned til min far, men landmanden og jeg blev enige om at det var skønnere, at min far kom herop, så jeg drønede ned efter ham i går, og vi har nydt aftenen og nu formiddagen sammen.


Vasketøjet er kommet udenfor, nu tror vi på solen, landmanden er kørt ud i marken, og min far og jeg nyder solen på terrassen.


Men først har vi været flittige, der er luget omkring buske og træer bagved gården, skvalderkålen er ikke enig med den aftale, jeg troede, vi havde, at den måtte brede sig i læhegnene omkring gården, til gengæld skulle den holde sig fra mine få bede. Nogle af de nye rhododendron buske har fået frost, lige så nogle af benved buskene, så nu har min far klippet og regeret, så får vi se, om det giver nyt liv, ellers må der udskiftes til mere hårdføre typer.

8 kommentarer:

  1. Lene - du ville elske at se den der rhododendron-skov, som vi var ude og se i søndags. Helt igennem fantastisk.

    I må hygge videre - du og far.

    SvarSlet
  2. Det lyder som I hygger jer, Lene. Herinde er det også noget med at løbe ind og ud, for regnen kommer og går, som det passer den :-)

    SvarSlet
  3. Kender godt de der aftaler med skvalderkålen, som ikke overholdes. Nu satser jeg også på tørvejr... Vasketøjet er hængt ud....igen :)

    SvarSlet
  4. Det lyder rigtig hyggeligt med besøg og at I har været i gang sammen ude i haven ;) God onsdag

    SvarSlet
  5. Det kan være noget af en kamp med den skvalderkål, når den ikke kan finde ud af at holde sig, hvor den må være. Hyggeligt med besøg og dejligt med lidt hjælp til planterne.
    God onsdag til jer.

    SvarSlet
  6. Jeg har også lige fået bugt med skvalderkålen, men den kommer bare så hurtigt igen
    Det er nogle dejlige havebilleder :)
    Knus

    SvarSlet
  7. Hvor lyder det bare dejligt, din far og dig som arbejder, kærligt i haven.
    Jeg kan se det for mig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Tak sister, og der var endnu et sted jeg skal se :-)

    Liselotte, jeg har også nået til Aalborg i dag og der regnede det, men vi slap med det vand, der kom i morges :-)

    Jette, de er ikke til at stole på :-) Håber du fik tørret tøjet :-)

    Tak i lige måde Anette :-)

    Tak Helle, jeg elsker når jeg får fat i en lang stængel og der så ryger flere med i købet :-)

    Tak Pernille, det er en livsduelig plante :-)

    Tak Vibeke, min far vil gerne arbejde, noget kan han ikke mere, men det her havde han helt styr på :-)

    SvarSlet