torsdag, juli 09, 2009

AD SMÅ VEJE

Egentlig ville vi køre til Flekkefjord og så op til Lysebotn, men en Mc kammerat fik os på andre tanker og det var godt.

Vi kørte op gennem Setesdalen, der var kun tid til en enkelt pause, for vi ville med færgen fra Lysebotn til Forsand kl. 12, så selvom vi lagde tidligt ud fra Kristianssand, kunne vi hurtigt se, at det her ville tage tid.


Vand og fjelde er Norge rig på, der gik ikke mange meter hver dag hvor vi ikke så vand, små søer, små vandløb, store søer, brusende elve og så fjorde i massevis.


Suleskarvegen blev en oplevelse, her kørte vi i træfattigt område, op og ned, små veje hvor man skulle holde øje med fårene, der græssede tæt på vejen.



Og et af højdepunkterne, det vi havde planlagt denne dags tur efter, var nedkørslen til Lysebotn.


Masser af kurver og sving, det sidste stykke vej falder vejen 800 meter, og da var vi ved at være for sent på den i forhold til færge, så landmanden havde nok at gøre med at koncentrere sig om at komme ned.


Vi nåede det, og så kunne vi slappe af, mens færgen fragtede os ud af Lysefjorden

8 kommentarer:

  1. Jeg er like fasinert hver gang jeg kjøret over Suleskaret. Syns det er så flott med fjell og vann. HAr bare kjørt med bil. Kan tenke meg det er en opplevelse å kjøre der med motorsykkel. Ned til Lysebotn har jeg faktisk ikke kjørt. Vi har snakket om det noen ganger, men ikke funnet tid til det. Har en del familie som skal besøkes når vi er nedover. Så da blir ikke akuratt naturopplevelser det en bruker mest tid på.
    Gleder meg til fortsettelsen av turen deres :)

    SvarSlet
  2. Fjordheim, sådan er det jo, vi har faktisk først nu efter vi kører motorcykel fået set mere af Danmark end tidligere :-) Og vejen var virkelig en oplevelse.

    SvarSlet
  3. Åh Lene, jeg for helt lyst til en tur til Norge.. Motorcyklen springer jeg over.
    Smil fra Ærø

    SvarSlet
  4. Nej, for nogle billeder!
    En af mine kolleger siger Norge er det smukkeste sted i verden og at doemme efter dine billeder, saa har han vidst ret. Jeg skal simpelthen til Norge en dag, men indtil da nyder jeg lige dine billeder og fortaellinger i stedet. Tak for turen :)

    SvarSlet
  5. Turen over Suleskaret er flott, det same ned til Lysebotnen. Vi har køyrt begge vegar fleire gonger - med bil. Fergeturen utover Lysefjorden er og ein opplevelse.
    De har jammen fått sett mykje på turen.

    SvarSlet
  6. Når jeg ser dine billeder og beskrivelse, får jeg også sådan en lyst til at tage på rejse. Jeg har undervist i Norge tidligere og elsker landet og har så mange gode venner deroppe, jeg ikke har set længe.

    Knus fra engen ;-)

    SvarSlet
  7. Hvilke landskaber i har kørt igennem !

    SvarSlet
  8. Mette, du må til Norge, men prøv nu lige en motorcykel ;-)

    Selv tak Tina, jeg nyder jo dine Londonture og drømmer om en dag selv at gå af de små stræder :-)

    Solsikke, vi fik set så meget, så jeg er nødt til at sprede det over mange dage, så jeg får mig selv med :-)

    Jeanette, så må du da der op og genopleve Norge :-)

    Miri, nemlig :-)

    SvarSlet