tirsdag, juli 07, 2009

EN TIRSDAG I JULI

Ferie i Norge, 25 – 29 grader næsten hver dag. Smuk natur, skønne oplevelser, der skal tid til at lade det fæstne sig i hukommelsen.

Morgensang, glade børn i alderen 12 -23 har glædet sig til at fejre deres forældre, og vi i svigerfamilien har glædet os med. Teltet er klar til festen i aften, og vi kører hjem med en stille glæde over at være del af en familie, som ikke har valgt hinanden fra, som der står i Jyllands Posten i dag, at mange gør i dag.

Lokalavisen sætter livet i stå, vi græder lidt, føler med det par, som vi kender, og som i vores ferie har mistet deres søn, vi har børn på samme alder. Livet er dyrebart, vi skal huske at skønne på det. Vi ved det jo godt, men i hverdagens jag glemmer vi det.

Jeg vasker tøj, skriver indkøbsliste, alt i mens mine tanker går på vandring rundt til glade mennesker, sorgtyngede mennesker, mennesker, der kæmper en daglig kamp med sygdom og bureaukrati, og alle de mennesker jeg holder af.


Alting kan gå itu
Et hjerte kan gå i tusind stykker
Kaldte du mig for ven engang
Så er jeg her nok endnu

11 kommentarer:

  1. Knus og kærlige tanker fra mig til dig :-)

    SvarSlet
  2. Smukke tanker, Lene!

    SvarSlet
  3. Ja, det kan vende på et splitsekund. En tanke til den ramte familie-

    SvarSlet
  4. Ja livet er fyllt av både det som er godt, og det som ikke er godt. Stort sett foross alle. Men noen opplever desverre mer av det som er vondt, ser det ut for.
    Så fint at dere hadde ferie i Norge i fint vær. Lanskje litt vel varmt i motorsykkelklær?
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlet
  5. Du udtrykker så levende det at befinde sig i et felt med glæde og andre der oplever sorg. Og på et splitsekund kan alting ændres. Jeg kommer også til at tænke på den gamle salme "sorrig og glæde de vandre til hobe"

    SvarSlet
  6. Velkommen hjem, kære Lene :-)
    Ja, livet er dyrebart og kan pludselig være slut ...

    SvarSlet
  7. Velkommen hjem, kære du. Uh, ja, der kan vel nok hurtigt ske noget alvorligt. Livet er, som Madame skriver, bare så dyrebart.

    Kærlig hilsen Jeannette Mariae ;-)

    SvarSlet
  8. Det lyder som en skøn ferie i Norge.

    Ja vi skal huske at skønne på livet hver dag. Det er trist at høre om venneparrets søn.

    SvarSlet
  9. Velkommen hjem fra ferie.
    Tja..en underlig tanke, at et sted sidder en familie og er glade, og et andet sted sidder en familie i sorg. Knus til dig.

    SvarSlet
  10. Hvor er det synd for jeres venner, men jeg haaber nu i noed jeres ferie alligevel!

    SvarSlet
  11. Tak til jer alle for kommentarerne.

    SvarSlet