mandag, juli 20, 2009

HYGGE OG SNAK

Landmanden forsøgte at fange fruen på det forkerte ben. ”du er nødt til at komme hjem, vi har brug for hjælp” Ja ja I må klare jer selv, for jeg får besøg.

Og hvilket dejligt besøg. Tiden strøg af sted, vi kom omkring mange emner, både sjove og alvorlige, sådan som en dejlig eftermiddag skal være. Strikkepindene kom aldrig i gang, men det gjorde ikke noget. Jeg fik dog studeret det smukke strikketøj, Liselotte havde gang i og var iført.


Og nu er jeg ejer af et smukt rosenlys på glasfad, jeg glæder mig til at sprede rosenduft i aften.

Knap var Liselotte ude af døren, førend landmanden ringede. Denne gang var det alvor, så jeg smuttede lige hjem og hjalp med at læsse kartofler af. Nu er der købt lækre nystegte fiskefileter og fiskefrikadeller fra den nye fiskebutik i Hune, det skal nok smage godt sammen med brasede kartofler og grøn salat.

12 kommentarer:

  1. Tusinde tak for en dejlig, skøn og hyggelig dag i dit gode selskab, Lene. Turen hjem fløj tiden, fordi jeg havde så mange gode ord at vende en ekstra gang. Jeg har stornydt dagen... og det er lige før... KUN lige før... jeg er klar til sommerhus nu :-)

    Fiskefrikadeller lyder dejligt :-)

    SvarSlet
  2. Liselotte, gode snakke fylder en med positiv energi, og det er sådan jeg føler det :-)

    SvarSlet
  3. Dejlig at høre i har hygget jer og du nåede hjem og hjalp landmanden med kartoflerne.
    Kan du have en god aften

    SvarSlet
  4. Jeg kan næsten dufte dit lys og dine fiskefrikadeller :)
    Dejligt at I havde en skøn dag.
    Knus

    SvarSlet
  5. Tiden går fort i godt selskap. Nydelig lys. Kan tenke meg det lukter godt.
    men det gjorde nok middagen også. Det er godt med stekt fisk.
    Ha en god kveld :)

    SvarSlet
  6. Hei.
    Eg bur i Hardanger, Norge. Ikkje så langt ifrå Hardangervidda. Veldig kjekt å lesa om turen din her til. Kjekt at du hadde ein så flott tur. Håpar du vil koma att ein anna gong.

    SvarSlet
  7. Superdejligt lys. Det lyder som om I fik brugt mange ord - det er dejligt at møde nogen, hvor man bare kan tage tråden op fra sidst - uanset hvor længe siden "sidst" er.

    SvarSlet
  8. Det der misundelse er altså slet ikke en del af mit livskoncept, det ligger helt fast ... ;-)

    SvarSlet
  9. Heisan...jeg kom hit via Liselotte. Måtte se hvem du var, og jammen hadde du ikke feriert i Norge i sommer!!! (heldigvis hadde du det fine været på ferie)
    Vi elsker å feriere i Danmark, og drar til København om 2 uker.
    Er det ikke rart, at vi liker det motsatte av det vi har her hjemme? Når jeg er i DK elsker jeg den åpne himmelen, fordi dere ikke har så høye bjerg.........
    Takk for turen inne hos deg!

    SvarSlet
  10. Åh Lene - sikke en dejlig dag i havde sammen, hvor er det dejlig læsning. Og hvad skulle landmanden gør uden dig :-)

    SvarSlet
  11. Det lyder som en rigtig dejlig dag, Lene! Det er en glæde, hvad vores bloggeri fører med sig :-)

    SvarSlet
  12. Tak conny, vi havde en hyggelig aften med walisisk folkmusic og irsk guiness :-)

    Pernille, det dufter nemlig godt, ikke spor antrængende :-)

    Tak Fjordheim, jeg øver mig i at spise mere fisk :-)

    Hej Elin og velkommen her, tænk at du bor der oppe mellem fjelde og søer :-) Vi er slet ikke færdige med Norge :-)

    Conny, det er forunderligt at mennesker som man "kun" kender fra det skrevne ord, bliver så velkendte at man bare kan snakke løs, samle tråde op fra det læset, udbygge og uddybe, det er så godt :-)

    Irene :-) man bliver så træt af misundelse, det er meget bedre at mødes :-) så husk nu at jeg gerne giver en kop kaffe :-)

    Tak Sylvia og velkommen her :-) det er nemlig det skønne ved ferie :-)

    Marianne, han er heldig ;-) det er jeg så også :-)

    madame, og en skønne dag falder tingene i hak, så jeg kan deltage i et sjællænder træf :-)

    SvarSlet