fredag, juli 10, 2009

LYS OG MØRKE

Aftenen blev tilbragt hjemme hos min far sammen med landmanden. Jeg havde taget den eksterne harddisk med billeder og den bærbare computer med, så vi så Norges billeder og snakkede om dengang, mine forældre kørte til Nordkap.


Undervejs i billedfremvisningen gik det op for mig endnu en gang, at vores skærm hjemme viser billederne meget mørke, så gårsdagens beretning om Suleskarvegen kunne have været vist med mange flere billeder, men dem havde jeg valgt fra, fordi de var så mørke (troede jeg) pga. det fantastiske solskin, vi kørte i.


I dag skiftevis tænder og slukker jeg lys. Når regnen kommer, bliver der meget mørkt, og så snart den stopper, kan vi se noget igen. Vores tømrer ville have os til at få store vinduer i vores hus, nu hvor vi skal skifte alle ud, men niksen biksen, til det her hus hører sig bondevinduer til, og jeg glæder mig til at få vinduer med sprosser i. På varme dage er det skønt med stuer, der ligger i skygge, og på de mørke dage må lamper og levende lys være lyskilder.


Lyskilder i mit liv er vore børn, sønnen kommer hjem fra børnelejr i dag, hvor han har været leder, og på mandag flyver han til New York. Vi håber på en aften sammen med ham og kæresten, inden rejseforberedelserne tager hans tid. Datteren er af sted, første interrail stop er Berlin, og fordi jeg kan, er en lille sms sendt af sted, så håber jeg på et lille pip ;-) Min mor måtte vente på postkort og hjemkomst før hun vidste, om alt var gået vel for sine 5 børn, så jeg øver mig i kun at sende en sms hver uge ;-)

Om lidt skal jeg gøre mig klar til at møde dejlige kvinder inde i Aalborg, om regnen end mørkner himlen, så er jeg dog sikker på lys og latter, det bliver så godt.

10 kommentarer:

  1. Stort velkommen hjem fra det pragtfulde land Norge.
    Skønne beretninger - som var savnet.

    Hils alle dem, som jeg kender og knus tvillingesister fra mig.
    Også knus til dig.

    SvarSlet
  2. Tak sister. Jeg skal nok hilse og give knus og en skønne dag håber jeg på at kunne give dig et rigtigt gedigent knus :-) vi fejrer min søster den weekend I holder træf hos dig, så det må blive en anden gang.

    SvarSlet
  3. Ja her var det mer flott natur fra veien over Suleskaret.
    Her er det også regnvær for tiden. Møkt og grått.
    Håper solen kommer igjen snart. Liker best sol om sommeren.
    Ønsker deg en god kveld sammen med dine kjære :)

    SvarSlet
  4. Velkommen hjem fra Norges land.
    Det er nogle rigtige fine billeder

    Jeg håber at du får en dejlig aften i Aalborg uden regn:) det regner her i Odense så det må være nok.

    Knus

    SvarSlet
  5. Det er nogle meget smukke billeder fra Norge! Jeg håber, I har haft det hyggeligt i dag - det var vist et blogtræf :-)

    SvarSlet
  6. Tak Fjordheim, det holdt op med at regne, og jeg tændte masser af levende lys, da de unge mennesker kom og vi hyggede os :-)

    Tak Pernille, vi hyggede os så meget at regnen udenfor ikke blev noteret :-)

    Tak Madame, det var nemlig et lille blogtræf :-) og vi nød det :-)

    SvarSlet
  7. Sikke en dejlig tur og netop det med lyset oplever jeg også altid på rejserne. Og som du så elsker jeg alle årstider og lyset til hver sin tid. Der er da ikke noget bedre end levende lys i mørket...

    SvarSlet
  8. Velkommen hjem fra en dejlig ferie, ser jeg! Dejlige billeder. Og dejlige betragtninger om lyset og mørket. Jeg kan godt forstå jeres valg mht vinduer :o)
    Og det lader også til at have været et hyggeligt lille blogtræf i går.

    SvarSlet
  9. Marianne,du har så ret, hver ting til sin tid og jeg nød at jeg kunne tænde levende lys i går aftes :-)

    Tak Nina, jeg synes det ville være at gøre vold på huset med store vinduer :-) næste gang må vi have dig med :-)

    SvarSlet
  10. Jeg vil meget gerne med en næste gang, Lene :o)

    SvarSlet