onsdag, september 09, 2009

ALLE MINE SMÅ KYLLINGER

Jeg er på nogle områder en hønemor, så af og til gør jeg selv grin med det.

I går røg der en sms af sted til både datter og søn. Datteren plejer at svare hurtigt og uddybende, sønnen senere med en kort og kontant sms.

”hej mine små kyllinger, har I det godt?”

Første sms kom fra sønnen:

” ja, din kylling er blevet tatoveret”

Moderen skrev:

”Håber det gjorde ondt”

Jeg synes, myndighedsalderen skal hæves ;-)


Og så kom jeg til at tænke på den gamle dame, som havde fået synsproblemer i forbindelse med sin apopleksi. To portører skulle hjælpe hende op i stolen, og mange af vore portører er overtegnet med tatoveringer. Damen stirrede på den enes arm og sagde: Hvad er det for noget krims-krams du har på armen?

19 kommentarer:

  1. Pip - min lille dreng forestiller sig, at han må få en tatovering, når han er fyldt 16 - som om - selvom det er faderen som er mest imod - når du er 18, siger jeg til ham, så kan du gøre, som du har lyst til....

    SvarSlet
  2. ... og det gør de så :)

    SvarSlet
  3. Ja det er desverre ikke mye vi får bestemt over de når de er blitt myndige. Men slik skal det helgivis være når alt er normalt.
    Ønsker deg styrke å takle alle utfordringer :)

    SvarSlet
  4. Sønnen min har tre... :( En lavt i nakken, således at den ikke kan ses med t-shirt på. En på underbenet, og en på indersiden af overarmen, som han fik lavet, da Bedste (min mor) døde. Nu lover han, at det er slut ;)

    SvarSlet
  5. Helle og det gør de så, og sådan skal det være :-)

    Fjordheim, udfordringer har jeg men ikke med ham, han er et dejligt menneske, vi er blot ikke enige om tatoveringer :-)

    Jette, og denne her sidder på indersiden af underarmen :-)

    SvarSlet
  6. Griner... skønt indlæg.

    SvarSlet
  7. LOL, mine smilerynker og lattermuskler hoppede gevaldigt. Herligt indlæg. ;-D

    SvarSlet
  8. Lise, tak :-)

    Tak Frkbibo, man skal aldrig kimse af lidt motion for smilerynkerne :-)

    SvarSlet
  9. Tak for et lattervækkende indlæg, som kunne bringe smilet på banen efter en lang og trættende arbejdsdag.

    SvarSlet
  10. De bliver så irriterende selvstændige, de unger :-)
    Meen så længe tatoveringerne ikke sidder på vildt synlige steder, går det vel an...

    Skøn gammel kone, hende - det trækker li'som disse KarlSmart-tatoveringer ned på et (for os) passende plan, ikke?

    SvarSlet
  11. Min skønne svigersøn har nogle flotte tatoveringer på armen, mit barnebarn på knap 3 år så det, og sagde: "Jamen onkel da, du har jo tegnet på din arm."
    Je håber ikkehun får gode ideer!

    SvarSlet
  12. Som ny læser på din blog, må jeg sige du endnu engang formåer, at underholde med dine altid oplagte indlæg. Ja med hensyn til børn og råderet over dem, så gruer jeg så sandelig også for den dag de pludselig mener at de nu selv ejer denne såkaldte råderet;-) Mine er heldigvis ikke så gamle endnu, så her er det far der bestemmer...
    Forsat god aften herfra!

    SvarSlet
  13. Hanne, det var godt, vi trænger nemlig til latter efter en hård arbejdsdag :-)


    Ellen, min kollega måtte virkelig beherske sig for ikke at grine, for de unge mænd så helt forvirrede ud :-)

    Hanne, næh det kunne være det samme :-) Og velkommen her :-)

    Tak Ole for dine ord og velkommen her, jeg håber I får lov til at leve jeres drøm ud :-)Landmandsliv i en lejlighed lyder som en herlig tanke :-)

    SvarSlet
  14. Jeg kender en klog mand, der siger: Først opdragede vi vore børn til at blive selvstændige mennesker. Og så opdagede vi, at de blev det - og at det betød, at de ikke altid gjorde, som vi mente var bedst! - Du må da glæde dig over, at din søn har en sund sans for humor:-)

    SvarSlet
  15. Vise ord i kommentaren ovenover.

    Kære Lene, føler så meget med dig, for jeg tror det gør lige så ondt på os, som det gjorde at få lavet tussen.

    Begge mine har været "dumme".

    Latterskønt indlæg.

    SvarSlet
  16. Charlotte, jeg glæder mig meget over min søn :-) så kan jeg godt leve med at vi ikke altid har samme syn på sagen :-) Og de ord er meget koge at huske på.

    Tak sister, men vi elsker dem alligevel :-)

    SvarSlet
  17. Ja jeg er også en af de gamle koner - jeg bryder mig ikke om tatoveringer, kun når der laves et lille symbol på et vigtigt minde....

    SvarSlet
  18. Marianne og det sidste kan jeg kun være enig med dig i. Og min søn vil helt sikkert sige, at hans tatovering hører til det sidste :-)

    SvarSlet
  19. Jeg er så glad for min tusse, og håber, at Bjørnen får den samme gode oplevelse, når han skal have lavet sin, og jeg er endda en af de gamle koner;)

    SvarSlet