mandag, september 28, 2009

GRÅT I GRÅT

Vejret udenfor har ikke budt på mange lyspunkter, det har dog ikke forhindret mig i at have haft en god dag.

Sønnen inviterede på te, jeg tog hjemmebagte boller og kage med samt nylavet hyldebærsaft. Jeg nød at sidde i hans stue med strikketøjet og se hans bands musikvideo. Aftensmaden i aften var i orden for hans vedkommende, kæresten og han havde lavet rigeligt i går aftes, så han kan blive mæt i dag; det duftede godt og hot.

Nu er aftensmaden her hjemme også klar, grøntsagslasagnen står i ovnen og venter på landmanden. Han har sendt medarbejderne hjem for i dag, et nyt læs kartofler er sorteret, men der er lige noget, han selv skal ordne. Gad vide, hvornår han holder fri i aften. Nu vil jeg gå ud på trappen og i bedste Morten Korch stil stå der med forklædet på og med et dejligt smil forkynde, aftensmaden er klar, bette far ;-)

10 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, naar vores born trives og gerne vil dele med os.
    Jeg fik nogle fine billeder af dig paa nethinden med forklade og gong-gong i handen. Saadan en hsvde min mormor, naar hun kaldte til spisning.En god aften til dig og din mand.

    SvarSlet
  2. jamen så velbekommen da..til jer alle sammen :-)

    SvarSlet
  3. Tak Ravheksen, det er godt at få lov til at sikre sig, at ens børn har det godt :-)

    Jamen bortset fra gong-gongen, jeg brugte mobilen, så tror jeg billedet passer :-)

    Tak Anne, og det smagte godt :-)

    SvarSlet
  4. Åh ja, de stakkels landmænd. Det er så sandelig ikke et 8-16-job de har.

    Det var ikke ironisk ment - jeg er jo ligesom selv opvokset under samme betingelser :-)
    Men selvfølgelig er der perioder, der er travlere end andre...

    SvarSlet
  5. Det lyder, som om det er godt at være landmand hos dig :-)

    SvarSlet
  6. Ellen, næh, men så må vi skønne på de perioder hvor der er knap så travlt, og landmanden er glad for sit arbejde, og nu har jeg vænnet mig til det :-)

    Betty, det håber jeg :-)

    SvarSlet
  7. Børn og børnebørn, det er livets medicin.
    Nu tror jeg efteråret er sat ind. Her har det været rusk regn og blæst lige vejr til hygge indendøre. Livet på landet skal man nok være født til. Tror der er gået en god bondekone tabt i mig,men det har jeg lært at leve mig

    SvarSlet
  8. Det lyder dejligt, at du var på besøg hos din søn, Lene! Her skinner solen i dag, men det er koldt - efterår og kartoffelhøst er over os :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er det godt, at I har hinanden. Og i dag skinner solen - i hvertfald heroppe!

    SvarSlet
  10. Manna, jeg tror også du ville blive en god bondekone :-)

    Madame, så sandt så sandt :-)

    Charlotte, det er godt :-)

    SvarSlet