lørdag, september 12, 2009

LØRDAG PÅ LANDET


Landmanden og medarbejderne er oppe og i gang, gårdspladsen er fyldt med biler. Der skal tages kartofler op, så traktorer bakker til indlagringstanken og kører ud igen, når kartoflerne er læsset af, kørt hen over børsterenser og ned i kasser. Kort tid efter kører den næste traktor ind på pladsen foran kartoffelhuset, og sådan forsætter det hele dagen.


Laika har fået første prioritet, så vi har været ude at gå de 5 km, og jeg kan konstatere, at i dag brugte jeg 200 skridt mindre på turen. Min skridtlængde har jeg målt til 80 cm, og det passer meget godt med de 6300 skridt til 5 km.


Hindbærbuskene har stadig modne bær, men de kommer få af gangen, så jeg tror, jeg vil plukke, skylle og fryse dem enkeltvis først og så ned i en pose, det samme vil jeg gøre med brombærrene, for de modnes også uens.

Imens kan jeg jo så synge Venter på Fars sang:

Der er altid noget at gøre for en husmor,
der er altid noget at gøre såmænd.
Der er altid noget at gøre for en husmor,
hun gør det samme om og om igen.
Ja der er altid noget at gøre for en husmor,
en husmor er der nemlig altid brug for.
Hun løber rundt hele dagen
og bli’r alligevel bred om bagen

7 kommentarer:

  1. Sikke en travlhed, Lene! Jeg håber I når det hele i dette fantastiske september-vejr :o)

    SvarSlet
  2. Den sang kom jeg til at tænke på forleden dag, da du skrev dit indlæg om fortvivelsen/glæden ved det bugnende blommetræ:)
    Nu vil jeg gå ud og høste dagens portion brombær, og måske trylle dem ind i et eller andet der kan polstre bagen.
    Rigtig god lørdag herfra.

    SvarSlet
  3. Må du få en rigtig dejlig dag fortsat. Dejlig sang ;-)

    SvarSlet
  4. Nina, vi når ind midt i oktober før kartoffelhøsten er slut, men det går rigtig fint :-)

    Hanne, polstring kan vi alid bruge :-), men hvordan ser man at brombær er modne? Jeg smagte et flot sort bær, surt, næste flotte bær, sødt, nu er de dog plukket ;-)

    Tak i lige måde Jeannette :-)

    SvarSlet
  5. Lene - hvor hoej er du? Er du HELT sikker paa dine skridt er paa 80cm? Jeg spoerger i det jeg selv er 175cm og mine skridt er altsaa paa omkring 60cm. Enten tripper jeg afsted som en lille bitte dvaerg eller ogsaa tager du syvmileskridt, men det kan da selvfoelgelig vaere du er megahoej. :)

    SvarSlet
  6. Tina, jeg er kun 172 :-) men jeg har målt det op flere gange,så det skulle passe. Måske skulle jeg prøve igen ;-)

    SvarSlet
  7. Husk nu bare at maale fra taa til taa, ikke forreste taa til bagerste hael. :)

    SvarSlet